REKLAMA

Volkswagen Golf GTI i Golf GTE w sprzedaży – znamy ceny

Volkswagen Golf ósmej generacji wchodzi do sprzedaży w dwóch sportowych wersjach GTI oraz GTE, każdej o mocy 245 KM, ale różniących się koncepcją napędu. Znamy ich ceny.

Volkswagen Golf GTI Materiały prasowe
Volkswagen Golf GTI

Na kilka dni przed (odwołanymi ostatecznie) targami w Genewie Volkswagen uderzył z mocną, potrójną premierą. Szerokiej publiczności ukazały się wówczas sportowe trojaczki - Volkswagen Golf GTI, a także Golf GTD oraz Golf GTE.

Trzy samochody w jednym nadwoziu. Z zewnątrz różni je bardzo niewiele, bo w oczy rzucają się jedynie końcówki wydechu – w GTI dwie pojedyncze, w GTD jedna podwójna, a w GTE ukryte pod zderzakiem. Za to w kwestii napędu mamy trzy różne podejścia, połączone jednym – dużą mocą.

Teraz do polskiej oferty wchodzą dwa z nich – kultowe GTI oraz nowoczesne, hybrydowe GTE. Póki co wysokoprężny GTD musi zaczekać na swoją kolej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf GTI Materiały prasowe
Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI – napęd i cena

Zacznijmy od legendy – Golfa GTI. Pod maską nowego modelu pracuje 2-litrowy benzynowy silnik TSI. Jednostka o oznaczeniu EA888, będąca najnowszym wariantem Evo4, generuje moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm.

Ważne jest też, jak te siły napędowe przenoszone będą na koła (w GTI tradycyjnie są to koła przedniej osi) i dalej na drogę. A tym razem ma być naprawdę dobrze. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Przede wszystkim jednak już w seryjnym wyposażeniu znajdzie się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego kół przedniej osi XDS, po raz pierwszy zastosowana w poprzednim Golfie GTI, ale w wydaniu Performance. Dodatkowo kierowca skorzystać może z zalet opcjonalnego systemu DCC, czyli amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia.

Inżynierowie potwierdzili także trzystopniowy poziom ingerencji systemu ESC – od pełnego, poprzez częściowy – ingerujący w skrajnych sytuacjach, aż po całkowite wyłączenie tego wspomagacza.

Cena 245-konnego Volkswagena Golfa GTI wynosi 149 390 zł, a w obowiązującej obecnie promocji nawet o 6 tys. zł mniej.

REKLAMA

Volkswagen Golf GTE Materiały prasowe
Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE – napęd i cena

Volkswagen Golf GTE występuje z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy systemowej jak w GTI. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW), 6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.

Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 245 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy, a maksymalna prędkość to 225 km/h.

W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiększono elektryczny zasięg nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

Za Volkswagena Golfa GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in trzeba zapłacić o 20,5 tys. zł więcej niż za GTI, czyli 169 890 zł lub w promocji o 6 tys. zł mniej.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA