[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Volkswagen Golf R: 300 KM i tylko 4,9 s. do setki

Volkswagen wprowadza do sprzedaży pierwszą swoją tegoroczną nowość i od razu z najwyższej półki. Volkswagen Golf R to moc 300 KM, sprint do setki w 4,9 sekundy i zaledwie 6,9 litra benzyny na 100 kilometrów. A do tego masa najnowocześniejszej technologii, co tylko inżynierowie z Wolfsburga zdołali wymyślić.

Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R

Czterocylindrowa jednostka TSI, która napędzać będzie Golfa R, oferuje moc 300 KM, o 70 KM więcej niż w Golfie GTI i o 30 KM więcej niż w poprzedniku. Do tego 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego w szerokim zakresie obrotów (1800-5500 obr/min). Efekt jest taki, że kompaktowy Volkswagen, jeśli doposażymy go jeszcze w przekładnię DSG, do setki jest w stanie się rozpędzić w zaledwie 4,9 sekundy. Z mechaniczną skrzynią biegu ten sprint zajmie mu 0,2 sekundy więcej czasu. W obu przypadkach maksymalna prędkość, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h.

Osiągi więcej niż niezłe. A jeśli dodamy do tego wyniki spalania, całość będzie się prezentować okazale. Poprzednik potrzebował na pokonanie 100 kilometrów średnio 8,5 litra benzyny. W najnowszej, czwartej odsłonie Golfa R wynik ten udało się obniżyć do 7,1 litra, a w wariancie ze skrzynią DSG - do 6,9 l/100 km.

REKLAMA

Z zewnątrz Golf R nie będzie na każdym kroku dawał znaki, że jest najmocniejszą odmianą w rodzinie Golfa. Nieco zmienione zderzaki, osłona chłodnicy, inny kształt świateł, dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego oraz literka 'R' w kilku miejscach nadwozia - to w sumie niewiele, ale Volkswageny przecież nigdy nie starały się szokować swoją stylistyką.

Więcej zmian jest natomiast niewidocznych dla oczu. Usztywnione zawieszenie zostało obniżone o 20 mm (o 5 mm w stosunku do wariantu GTI). Progresywny układ kierowniczy sprawi, że nawet na ciasnych zakrętach nie będziemy zmuszeni wykonywać zbyt wielu obrotów kierownicą. Układ ESC posiada funkcję Sport, a poza tym da się całkowicie dezaktywować. Opcją będzie adaptacyjne zawieszenie DCC, ze standardowymi trzeba trybami (Comfort, Normak i Sport) i dodatkowym Race, w którym reakcje na gaz oraz zmiana przełożeń skrzyni DSG odbywa się jeszcze szybciej.

Stabilną jazdę gwarantować ma poza tym napęd na cztery koła (4Motion), połączony z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS) oraz systemem XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij