Volkswagen Golf R Variant: rodzinny drift

Volkswagen Golf R doczekał się premiery rodzinnego wariantu o nazwie, nomen omen, Variant. Auto oferuje ten sam napęd, włącznie z trybem Drift do jazdy w efektownym poślizgu.

Volkswagen Golf R Variant fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf R Variant
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Golf R w najnowszej odsłonie, czyli bazujący na Golfie ósmej generacji, został wyceniony na kwotę 198 990 złotych, co swoją drogą pokazuje stopień podwyżek cen. W lutym 2017 roku poprzedni Golf R po liftingu startował bowiem od 165 990 złotych, a jeszcze wcześniej było to nawet 150 tys. złotych. I choć nie wiemy jeszcze, ile kosztować będzie rodzinny wariant Golfa R, który właśnie debiutuje, to z pewnością dołożyć będzie trzeba jeszcze parę tysięcy.

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Wróćmy jednak do rzeczy, bo oto debiutujący Golf R Variant otrzymuje te same rozwiązania dotyczące napędu, a więc m.in. dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 320 KM i momencie obrotowym 420 Nm, co pozwala rozpędzać się do setki w zaledwie 4,9 sekundy – jedynie o 0,2 s dłużej niż hatchback. Do tego z pakietem R-Performance to szybkie kombi może gnać nawet 270 km/h.

Volkswagen Golf R Variantfot. materiały prasowe
Volkswagen Golf R Variant

Pewnym zaskoczeniem w przypadku nowego Golfa R było nowe podejście do rozwiązania napędu – oczywiście wciąż przenoszonego na cztery koła. We wszystkich dotychczasowych czterech generacjach rodziny R, wiodącą rolę w napędzie stanowiły przednie koła. Teraz napęd 4MOTION otrzymał pakiet R-Peformance Torque Vectoring, który oznacza nie tylko dominację tylnej osi, ale również możliwość rozdzielenia momentu pomiędzy tylne koła.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Co więcej, mechanizm napędu na cztery koła współpracuje z systemem ESP, elektroniczną blokadą dyferencjału oraz adaptacyjnym zawieszeniem. Dzięki tej integracji systemów, nowy Golf R (a teraz także Golf R Variant) nie tylko staje się zwinniejszy, bardziej precyzyjny i neutralny na granicy przyczepności, ale też daje znacznie więcej radości z jazdy. Ważną nowością jest tu tryb Drift, który pozwala napędzanemu na cztery koła Golfowi R pokonywać zakręty w kłębach dymu. To rozwiązanie debiutuje w Golfie R, ale znamy go już choćby z Forda Focusa RS, gdzie jest bardzo lubianą i wykorzystywaną formą samochodowej rozrywki.

Volkswagen Golf R Variantfot. materiały prasowe
Volkswagen Golf R Variant

A wszystko to w nadwoziu kombi, które oferuje 611 litrów przestrzeni bagażowej, powiększanej do 1642 litrów w razie potrzeby. Producent zapewnia też inne korzyści, jak lepszy rozkład masy czy lepsza aerodynamika nadwozia w stosunku do hatchbacka. Niebawem poznamy ceny i wtedy okaże się, czy Golf R Variant odbierze klientów swojemu krótszemu odpowiednikowi.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA