REKLAMA

Volkswagen Golf R – Zmienia charakter

Na rynek wchodzi najmocniejsza wersja Golfa z oznaczeniem R. Ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 320 KM, ale najważniejszą nowością jest napęd 4x4, który likwidując nielubianą podsterowność zmienia charakter VW Golfa R.

VW Golf R materiały prasowe
VW Golf R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 690 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pod maską VW Golfa R pracuje dwulitrowy silnik EA888, który produkuje 320 KM (20 KM więcej niż w poprzedniku) i 420 Nm. Do setki R-ka rozpędza się w 4,7 s, a maksymalnie z pakietem R-Performance może popędzić 270 km/h. Mogliśmy się spodziewać, że piąta generacja Golfa R będzie miała większą moc, ale zaskoczeniem jest zmiana podejścia do napędu na cztery koła. Począwszy od narodzin wersji R, we wszystkich czterech jej generacjach, wiodącą rolę w napędzie stanowiły przednie koła. Teraz Napęd 4 MOTION z pakietem R-Peformance Torque Vectoring oznacza nie tylko dominację tylnej osi, ale również możliwością rozdzielania momentu pomiędzy tylne koła. Mechanizm napędu na cztery koła współpracuje z ESP, elektroniczną blokadą dyferencjału oraz adaptacyjnym zawieszeniem i dzięki integracji tych systemów nowy Golf R nie tylko staje się zwinniejszy, precyzyjniejszy, bardziej neutralny na granicy przyczepności, ale też daje znacznie więcej radości z jazdy.

VW Golf Rmateriały prasowe
VW Golf R

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf R – Tryb na Nürburgring

Nowy Golf R z pakietem R-Performance posiada większy spoiler na dachu, 19. a nie 18-calowe koła i dodatkowe tryby jazdy Drift oraz Special przeznaczony do jazdy po Nürburgringu. Wszystkie systemy ustawione są wtedy tak by samochód jak najskuteczniej zdobywał kolejne zakręty jednego z najsłynniejszych torów wyścigowych świata. M.in. dzięki trybowi Special VW Golf R na Północnej Pętli osiągnął 7 min 53 sekundy i pobił o 17 s czas poprzednika. Taki wynik możliwy był do osiągnięcia również dzięki nowym bardziej odpornym na przegrzanie hamulcom oraz lepkim oponom Michelin Pilot Sport Cup 2. Nie bez znaczenia jest też obniżone o 2 cm względem standardowego zawieszenie ze sztywniejszymi sprężynami i stabilizatorami, lżejszą aluminiową ramą pomocniczą oraz zwiększony kąt pochylenia kół na przedniej osi.
Podczas szybkiej jazdy z pomocą w kontrolowaniu parametrów samochodu przychodzi dedykowany do Golfa R cyfrowy zestaw wskaźników. Na kierownicy pojawił się wzorowany na BMW M przycisk w tym wypadku ze znaczkiem R, który pozwala w błyskawicznie zmienić wszystkie ustawienia na sportowe. Wtedy można pieścić uszy rasowym dźwiękiem lżejszego o 7 kg tytanowego układu wydechowego marki Akrapovič z czterema końcówkami o słusznej średnicy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

VW Golf Rmateriały prasowe
VW Golf R

 

REKLAMA

Volkswagen Golf R - Drift

Kolejną nowością jest tryb Drift przeznaczony do jazdy na torze, który pozwala napędzanemu na cztery koła Golfowi R pokonywać zakręty z chmurą dymu. Ten tryb debiutuje w Golfie R, ale nie jest nowością w sportowych kompaktach. Znamy go choćby z Forda Focusa RS. Dzięki nowemu układowi różnicowemu na tylnej osi Golf R pozbył się najbardziej nielubianej cechy hot hatchy, czyli podsterowności. Nowy napęd faworyzuje tylną osi, co powoduje, że jazda sprawia znacznie więcej przyjemności. Pozostaje pytanie dlaczego VW zdecydował się na tę zmianę tak późno. Obecnie wszystkie systemy Golfa R odpowiedzialne za za przyczepność kół ściśle ze sobą współpracują. Dzięki temu można przerzucić napęd na tylne koła bez ryzyka nerwowego zachowania samochodu. Bez wsparcia ze strony elektroniki kompaktowy sportowy samochód z krótkim tylnym zwisem i napędem, w którym dominują tylne koła jest nerwowy i trudny do opanowania z sytuacjach granicznych.

VW Golf Rmateriały prasowe
VW Golf R

Niebawem będziemy mogli zweryfikować huczne zapowiedzi Volkswagena i sprawdzić jak zachowuje się na drodze najnowsze wcielenie Golfa R, ponieważ auto trafia do salonów już w listopadzie 2020 roku

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA