REKLAMA

Volkswagen Golf R: zabawa zaczyna się od 200 tys. zł

Volkswagen podał cenę topowego Golfa R. Za rasowe 320 KM, przenoszone na cztery koła, trzeba słono zapłacić. W zamian dostajemy jednak dwa w jednym – świetną zabawkę na tor i auto na co dzień.

VW Golf R materiały prasowe
VW Golf R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 690 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Golf R w najnowszej odsłonie, bazujący na Golfie ósmej generacji, został wyceniony na kwotę 198 690 złotych. Widać po tym, jak drożeją samochody, bo przecież nie dalej jak w lutym 2017 roku, kiedy debiutował poprzedni Golf R w wersji po liftingu, cena startowała od 165 990 złotych. A przed tym było jeszcze taniej, bo z dostępną wówczas skrzynią manualną, Golf R kosztował nieco ponad 150 tys. złotych.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Podwyżki cen są jednak, niestety, faktem, który dotyczy wszystkich producentów, dlatego skoncentrujmy się na tym, co dostaniemy za kwotę niemal 200 tys. złotych. A trochę tego jest, bo pod maską Volkswagena Golfa R pracuje dwulitrowy silnik o mocy 320 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Do „setki” Golf R rozpędza się teraz w 4,7 sekundy, a maksymalnie – z pakietem R-Performance – może gnać nawet 270 km/h.

Pewnym zaskoczeniem w przypadku nowego Golfa R jest nowe podejście do rozwiązania napędu – oczywiście wciąż przenoszonego na cztery koła. Jak pisaliśmy już w dniu debiutu nowego hot-hatcha, we wszystkich dotychczasowych czterech generacjach rodziny R, wiodącą rolę w napędzie stanowiły przednie koła. Teraz napęd 4MOTION otrzymał pakiet R-Peformance Torque Vectoring, który oznacza nie tylko dominację tylnej osi, ale również możliwość rozdzielenia momentu pomiędzy tylne koła.

Co więcej, mechanizm napędu na cztery koła współpracuje z systemem ESP, elektroniczną blokadą dyferencjału oraz adaptacyjnym zawieszeniem. Dzięki tej integracji systemów, nowy Golf R nie tylko staje się zwinniejszy, bardziej precyzyjny i neutralny na granicy przyczepności, ale też daje znacznie więcej radości z jazdy. Ważną nowością jest tryb Drift, który pozwala napędzanemu na cztery koła Golfowi R pokonywać zakręty w kłębach dymu. To rozwiązanie debiutuje w Golfie R, ale znamy go już choćby z Forda Focusa RS, gdzie jest bardzo lubianą i wykorzystywaną formą samochodowej rozrywki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf R – ceny i wyposażenie

Wspomnieliśmy już o bazowej cenie 198 690 złotych. W standardzie klienci otrzymają tu m.in.:

  • sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm,
  • sportowe fotele,
  • 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
  • reflektory LED Plus,
  • Digital Cockpit,
  • sprzęt multimedialny Discover Media z nawigacją,
  • aktywny tempomat z funkcją Stop&Go.

Niemała jest przy tym lista wyposażenia dodatkowego, w wykorzystaniem którego cena szybuje w okolice ćwierć miliona złotych. A znajdziemy tam choćby wydech R Performance za 15 440 złotych, pakiet R Performance za 9420 zł czy matrycowe reflektory za 3930 złotych. Adaptacyjne zawieszenie wydaje się niemal koniecznością, ale wymaga wyłożenia kolejnych 3510 zł.

Volkswagen Golf R jest dostępny w trzech kolorach lakieru – biały Pure (lakier specjalny), niebieski Lapiz (lakier metalizowany) i czarny Deep (lakier perłowy). Do wyboru są również dwa rodzaje 19-calowych obręczy kół: Adelaide i Estoril.

Osiągi i sportowy styl Golfa R można podrasować za pomocą wspomnianego pakietu R Performance. W jego skład wchodzą m.in. ogranicznik prędkości maksymalnej podniesionej z 250 km/h do 270 km/h, progresywny układ kierowniczy oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów Estoril z oponami w rozmiarze 235/35. Dla miłośników basowego brzmienia przygotowano układ wydechowy R Performance, który obejmuje tylny tłumik oraz podwójne tytanowe końcówki po obydwu stronach auta.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA