REKLAMA

Volkswagen Golf RS 450 to 450-konny potwór

Tuningowa firma Manhart przygotowała supermocną wersję Volkswagena Golfa R, nazwaną RS 450. Oczywiście liczba nawiązuje bezpośrednio do mocy oferowanej przez 2-litrowy silnik.

Volkswagen Golf RS 450 Manhart Volkswagen Golf RS 450 Manhart
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Najmocniejszy kompakt ostatnich miesięcy to Mercedes-AMG A45 S. Jego 2-litrowy silnik benzynowy, dzięki zabiegom geniuszy z Affalterbach, generuje maksymalną moc 421 KM i jest najmocniejszym produkowanym seryjnie silnikiem czterocylindrowym. Moment obrotowy sięga 500 Nm.

Volkswagen Golf R, najmocniejszy z Golfów, dysponuje natomiast znacznie skromniejszą mocą „zaledwie” 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mówimy oczywiście o siódmej generacji Golfa, bo póki co Golf R ósmej generacji nie został oficjalnie zaprezentowany, ale z przecieków wiemy, że ma mieć nieco ponad 330 KM mocy.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Volkswagen Golf RS 450 – silnik i dane techniczne

I tu właśnie z pomocą wkraczają profesjonalni tunerzy, jak właśnie spece z firmy Manhart. Ich Volkswagen Golf RS 450 ma taki sam 2-litrowy turbodoładowany silnik z czterema cylindrami, ale po zmianach to już nie jest ten sam silnik.

Wspomnieliśmy, że Volkswagen Golf R siódmej generacji wykazywał moc 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Po modyfikacjach moc wzrosła natomiast do pokaźnych 450 KM, natomiast moment obrotowy maksymalnie sięga teraz 500 Nm. Pomogło większe turbo, przeprogramowanie ECU czy zastosowanie zmienionego dolotu.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Niestety nie mamy informacji odnośnie osiągów Golfa RS 450. Przyspieszenie do „setki” będzie jednak zbliżone do tego, co oferuje wspomniany Mercedes-AMG A45 S. Mówimy zatem o okolicy 4 sekund, może nieco poniżej.

Volkswagen Golf RS 450 – modyfikacje

Zmiany zastosowane w Golfie RS 450 obejmują, poza silnikiem, również nowy układ wydechowy (dostępny poza rynkiem niemieckim, wskutek braku homologacji TUV), sprężyny H&R obniżające nadwozie, nowy przedni spoiler Rieger, 19-calowe felgi Concave One oraz opony 235/35.

Za dodatkową dopłatą Manhart proponuje jeszcze zamontowanie wzmocnionego układu hamulcowego, co przy takim przyroście mocy wydaje się być właściwym ulokowaniem pieniędzy. A przy pieniądzach zostając – cena przeróbek nie została ujawniona. Zainteresowani muszą kontaktować się indywidualnie.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA