REKLAMA

Volkswagen Golf VIII zerwie z nudą

Dla Volkswagena kompaktowy Golf jest jednym z najważniejszych modeli, który od lat ciągnie sprzedaż marki. Co wiemy o nadchodzącej, ósmej już generacji?

Volkswagen Gen.E
Volkswagen Gen.E

Zacznijmy od tego, że obecnie sprzedawany w salonach Volkswagen Golf VII pojawił się na rynku już w 2012 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Jego nowa generacja jest już w zaawansowanej fazie przygotowań.

Początkowo Golf VIII miał się pojawić w 2018 roku. W końcu już teraz minęło przeszło pięć lat od debiutu obecnej generacji, a to duża przepaść w erze wyścigu na technologie. Okazuje się jednak, że nowa odsłona raczej pojawi się w roku 2019, bo producent chce wyjątkowo mocno dopieścić swoją kurę znoszącą złote jajka.

Jak podaje niemiecki Auto Motor und Sport, nowa generacja Volkswagena Golfa ma mieć bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia, co oznaczałoby odejście od mocno konserwatywnej linii, prowadzonej przez te wszystkie lata.

REKLAMA

REKLAMA

Co istotne, zmienić mają się proporcje karoserii, które do tej pory były na tyle niezmienne, że niewprawne oko nie rozróżniało poszczególnych, następujących po sobie generacji. Klosze lamp przednich mają z kolei mieć wyróżniający je na ulicy kształt.

Dużo pracy eksperci poświęcają kwestiom aerodynamiki, co wspólnie z dalszą redukcją masy własnej przyczynić się ma do znacznego obniżenia zużycia paliwa.

Pozostając w kwestii odchudzania. Nowa generacja Volkswagena Golfa oparta będzie na zmodernizowanej wersji platformy MQB, na której osadzony jest obecny model. Według wstępnych informacji, uda się obniżyć masę kompaktu nawet o 50 kg w stosunku do Golfa "siódemki", który jest z kolei lżejszy od swojego poprzednika.

REKLAMA

Do napędu nowego Golfa posłuży zoptymalizowana i zmodernizowana rodzina silników EA211, do których należą jednostki 1.0 TSI, 1.2 TSI i 1.4 TSI. Turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz spalanie w cyklu Millera (rozwiązanie znane z silnika 1.5 TSI) będą kluczowe w uzyskaniu redukcji spalania.

Wśród odmian znajdzie się prawdopodobnie tzw. miękka hybryda (mild hybrid), a także silniki Diesla i benzynowe z filtrem cząstek stałych. Prawdopodobnie nie zobaczymy już modelu e-Golf, jako że rodzina elektrycznych modeli powstaje niezależnie od głównej linii modelowej.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA