Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Golf Variant HyMotion - wariant na wodór

Obok szybkiego Golfa R, Volkswagen zaprezentował także ekologiczną odmianę Golfa Varianta HyMotion. Dzięki wodorowemu wariantowi, Golf oferuje niemal wszystkie źródła napędu znane dziś w motoryzacji.

Golfa może napędzać silnik benzynowy (TSI), diesel (TDI), zasilany gazem CNG (TGI, nie oferowany w Polsce), hybrydowy (GTE) lub elektryczny (e-Golf). Teraz, do źródeł napędu dołącza nowy kolega, wodorowy - HyMotion.

Jako źródło energii, wykorzystywane jest połączenie tlenu wodoru w wyniku czego powstaje H2O, czyli woda. Energia, która powstała w wyniku tego "zimnego spalania", przekazywana jest do motorów elektrycznych, które napędzają przednie koła. Taki rodzaj napędu rozpędza Golfa HyMotion do setki w 10 sekund.

Wodór jest przechowywany w bezpiecznym karbonowym zbiorniku, umieszczonym pod podwoziem. Uzupełnienie go do pełna zajmuje ok. 3 minut. Zatankowanym "pod korek" wodorowym Golfem przejedziemy ok. 500 km.

Golf HyMotion wykorzystuje niektóre rozwiązania z elektrycznego brata. Stamtąd pochodzą ogniwa paliwowe i napęd akumulatorowy. Moc jednostki napędowej Golfa HyMotion to 100 kW, czyli ok. 136 KM. Wodorowy Golf odzyskuje także energię kinetyczną z hamowania i magazynuje ją w akumulatorach.

Co ciekawe, Golf HyMotion jest zbudowany na tej samej platformie (MQB) co pozostałe, tradycyjne wersje niemieckiego hatchbacka. To pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie wodorowym.

Ceny Golfa Varianta HyMotion nie są jeszcze znane, ale przez to, że Golf to auto produkowane masowo i nie potrzebuje specjalnej płyty podłogowej, będzie atrakcyjne cenowo w stosunku do konkurencji.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij