REKLAMA

Volkswagen Golf Variant i Golf Alltrack – premiera

Volkswagen rozszerza gamę modelową Golfa o kolejne odmiany. Tym razem chodzi o rodzinnego Golfa Variant i uterenowionego Golfa Alltrack.

Volkswagen Golf Variant 2020 fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf Variant 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 690 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

W „normalnych” czasach właśnie pisalibyśmy tutaj relację z pierwszych jazd Volkswagenem Golfem Variantem i Volkswagenem Golfem Alltrackiem. Zapewne organizator zaprosiłby nas, dziennikarzy, w ciekawe miejsce, w którym na bezdrożach moglibyśmy przetestować możliwości uterenowionego Alltracka, a w mieście i na jego peryferiach poczuć, jak prowadzi się Golf Variant.

Mamy jednak pandemię, która przewróciła nasze dotychczasowe życie – prywatne i zawodowe – do góry nogami. Dlatego też, zamiast standardowego dwudniowego wyjazdu na testy, spędziliśmy niecałą godzinę przed ekranem komputera, uczestnicząc w prezentacji online, a po niej otrzymaliśmy streszczenie, zatytułowane nawet "International Media Drive". Dowiedzieliśmy się, owszem, wielu ciekawych faktów, jednak to nie to samo, co zasiąść za sterami auta i poczuć to na własnej skórze. Niemniej jednak, w oczekiwaniu na lepsze czasy, przed państwem, Golf Variant i Golf Alltrack.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Volkswagen Golf Variant – „since 1992”

Pierwszy Volkswagen Golf Variant pojawił się wraz z nadejściem trzeciej generacji modelu, w roku 1992 i od tamtej pory jest nieodłącznym elementem każdej kolejnej odsłony kompaktu. Ceniony za pojemny bagażnik i praktyczne rozwiązania Golf Variant w swojej szóstej odsłonie – a w sumie ósmej jeśli chodzi o model Golf – ma wszystko to, co mieć powinien.

Volkswagen Golf Variant 2020fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf Variant 2020

Bagażnik o pojemności od 611 litrów do 1642 litrów jest większy niż w Golfie VII, choć to nieznaczny przyrost – o odpowiednio 6 i 22 litry. Opcjonalnym wyposażeniem jest praktyczna, otwierana elektrycznie klapa, na którą działa ruch stopą pod zderzakiem.

Golf Variant ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Wzrost długości i rozstawu osi w stosunku do poprzedniej generacji modelu – oba o 66 mm – wpłynął na zmianę proporcji nadwozia, przez co nowy Golf Variant wydaje się dłuższy i niższy niż poprzednik. Ale przekłada się to też na więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu – choć to, jak wspomnieliśmy, raczej symboliczne wartości.

Jak zapewnia producent, wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła tym samym o 48 mm (do 1 798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf Variant – silniki

W tym miejscu napisalibyśmy, jak jeździ Golf napędzany jednym z dostępnym silników, ale póki co musimy poprzestać na krótkim opisie tego, co znajdziemy pod maską. W chwili listopadowego, rynkowego debiutu, Golf Variant otrzyma przede wszystkim silnik z technologią mild hybrid oraz nowoczesnego diesla z systemem twin dosing.

Ten pierwszy to jednostka eTSI o mocy 110 KM, wspierana 48-woltową instalacją elektryczną. Z 1 litra pojemności wyciśnięto tu 200 Nm momentu obrotowego, a średnie spalanie wynosić ma nawet 4,3 l/100 km. Pomaga w tym odpowiednio zestopniowana, 7-biegowa skrzynia automatyczna DSG i system odłączający silnik spalinowy przy minimalnym obciążeniu.

Volkswagen Golf Variant 2020fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf Variant 2020

Jeśli chodzi o diesle z systemem twin dosing, pozwalającym dodatkowo obniżyć emisję spalin i zwiększyć sprawność, pojawią się dwie wersje mocy – 115-konna i 150-konna. Wariant 115-konny dysponować będzie dużym momentem obrotowym 300 Nm, który przy współpracy z 6-biegowym „manualem” pozwoli na średnie spalanie 3,9 l/100 km. Drugi, mocniejszy wariant, ma 150 KM i 360 Nm, a współpracując z 7-stopniowym DSG spali średnio od 4,0 l/100 km. Producent dodaje, że teoretyczny zasięg Golfa Varianta to nawet 1220 km.

Pozostałe napędy, oferowane dla Golfa Varianta, to trzy jednostki benzynowe o mocy 90 KM, 130 KM i 150 KM. Gama miękkich hybryd wzbogaci się także o odmiany generujące moc 130 KM oraz 150 KM. Wisienką na torcie ma być z kolei mocny, bo aż 200-konny diesel, zarezerwowany dla Golfa Alltrack.

Volkswagen Golf Alltrack – uterenowione kombi

W ten sposób przechodzimy do Golfa Alltrack. Niestety nie wiemy, jak jeździ jego najnowsza odsłona, choć wiemy, że poprzednie – a dodajmy, że Alltrack oferowany jest od 2015 roku – całkiem dzielnie radziły sobie w lekkim terenie, przy stromych zjazdach i podjazdach czy zaśnieżonych drogach.

Volkswagen Golf Alltrack 2020fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf Alltrack 2020

Wiemy na pewno, że nowy Golf Alltrack – nazywany przez producenta „pomostem między kombi i SUV-em” – dostępny będzie wyłącznie z napędem czterech kół 4MOTION, powiększonym prześwitem i wyglądem nawiązującym do SUV-ów, a także nieco innym niż pozostałe Golfy wnętrzem. Ponadto, Golf Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2 000 kg.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA