W „normalnych” czasach właśnie pisalibyśmy tutaj relację z pierwszych jazd Volkswagenem Golfem Variantem i Volkswagenem Golfem Alltrackiem. Zapewne organizator zaprosiłby nas, dziennikarzy, w ciekawe miejsce, w którym na bezdrożach moglibyśmy przetestować możliwości uterenowionego Alltracka, a w mieście i na jego peryferiach poczuć, jak prowadzi się Golf Variant.
Mamy jednak pandemię, która przewróciła nasze dotychczasowe życie – prywatne i zawodowe – do góry nogami. Dlatego też, zamiast standardowego dwudniowego wyjazdu na testy, spędziliśmy niecałą godzinę przed ekranem komputera, uczestnicząc w prezentacji online, a po niej otrzymaliśmy streszczenie, zatytułowane nawet "International Media Drive". Dowiedzieliśmy się, owszem, wielu ciekawych faktów, jednak to nie to samo, co zasiąść za sterami auta i poczuć to na własnej skórze. Niemniej jednak, w oczekiwaniu na lepsze czasy, przed państwem, Golf Variant i Golf Alltrack.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Volkswagen Golf Variant – „since 1992”
Pierwszy Volkswagen Golf Variant pojawił się wraz z nadejściem trzeciej generacji modelu, w roku 1992 i od tamtej pory jest nieodłącznym elementem każdej kolejnej odsłony kompaktu. Ceniony za pojemny bagażnik i praktyczne rozwiązania Golf Variant w swojej szóstej odsłonie – a w sumie ósmej jeśli chodzi o model Golf – ma wszystko to, co mieć powinien.

Bagażnik o pojemności od 611 litrów do 1642 litrów jest większy niż w Golfie VII, choć to nieznaczny przyrost – o odpowiednio 6 i 22 litry. Opcjonalnym wyposażeniem jest praktyczna, otwierana elektrycznie klapa, na którą działa ruch stopą pod zderzakiem.
Golf Variant ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Wzrost długości i rozstawu osi w stosunku do poprzedniej generacji modelu – oba o 66 mm – wpłynął na zmianę proporcji nadwozia, przez co nowy Golf Variant wydaje się dłuższy i niższy niż poprzednik. Ale przekłada się to też na więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu – choć to, jak wspomnieliśmy, raczej symboliczne wartości.
Jak zapewnia producent, wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła tym samym o 48 mm (do 1 798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze