Niemal rok temu świat ujrzał po raz pierwszy Volkswagena Golfa ósmej generacji. Teraz doczekaliśmy się wreszcie światowej premiery Volkswagena Golfa Variant, czyli odmiany kombi. To również okazja do pokazania ósmej generacji kompaktu w uterenowionym wydaniu Golf Alltrack, z napędem na cztery koła i off-roadowym pakietem stylistycznym. Przejdźmy jednak do najważniejszego w przypadku kombi – pojemności i wymiarów.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Volkswagen Golf Variant – więcej miejsca
W porównaniu do poprzednika nowy Volkswagen Golf Variant absolutnie niczym nie zaskakuje, co jest już tradycją w przypadku tego modelu. Podobnie jak wersja hatchback, która wygląda trochę jak gruntowny face lifting „siódemki”, tak i Variant jest wygładzonym i nieco upiększonym Variantem poprzedniej generacji.

Samochód ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Wzrost długości w stosunku do poprzedniej generacji modelu wpłynął na zmianę proporcji nadwozia, przez co nowy Golf Variant wydaje się dłuższy i niższy niż model poprzedniej generacji. Ale przekłada się to też na więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu – choć to raczej symboliczne wartości.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Jak zapewnia producent, wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła tym samym o 48 mm (do 1 798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy.
W kombi istotna jest też pojemność bagażnika. Ta, mierzona do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia, wynosi 611 litrów. Jest zatem o symboliczne 6 litrów większa niż w Golfie Variant poprzedniej generacji. Pozwoli to upchnąć o jeden, może dwa śpiwory więcej. Zawsze coś.

Po złożeniu oparcia kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1 642 litrów i tutaj wzrost w porównaniu z bagażnikiem Golfa Variant 7. generacji to już 22 litry. Można poszaleć z pakowaniem. Dla ułatwienia tej czynności, jako wyposażenie opcjonalne oferowana jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć, wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.
Komentarze