Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen I.D. R Pikes Peak - premiera

Dla Volkswagena rozpoczęła się nowa epoka w sporcie samochodowym. Marka zaprezentowała supersportowy model I.D. R Pikes Peak, zasilany wyłącznie energią elektryczną.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Łączna moc dwóch silników elektrycznych Volkswagena I.D. R Pikes Peak wynosi 500 kW (680 KM), a moment obrotowy sięga 650 Nm. Razem z kierowcą auto waży mniej niż 1100 kg, co zwiastuje supersportowe osiągi.

Ekstremalny wyścigowy samochód już za dwa miesiące, dokładnie 24 czerwca 2018 roku, weźmie udział w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak w Colorado Springs w USA, z zamiarem pobicia aktualnego rekordu trasy dla aut elektrycznych, który wynosi 8 minut i 57,118 s.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Przyspieszenie od zera do 100 km/h, które według producenta trwa 2,25 sekundy, to wartość lepsza niż w wypadku bolidów Formuły 1 i Formuły E. Volkswagena I.D. R Pikes Peak zaprezentowano we francuskiej miejscowości Alés.

Przy opracowywaniu Volkswagena I.D. R Pikes Peak to nie same maksymalne osiągi były najważniejsze. Dlatego prototyp przeznaczony do udziału w Pikes Peak ma w nazwie dwa znaki – "R" oznacza pojazdy wyczynowe, a "I.D." to nowy symbol inteligentnych technologii napędu elektrycznego produkowanych przez Volkswagena.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Inżynierowie zdecydowali się, jak kiedyś w latach 1985, 1986 i 1987 w wypadku startującego w Pikes Peak Golfa Bi-Motor, na zastosowanie dwóch silników. W I.D. R Pikes Peak pracują dwie elektryczne jednostki napędowe o łącznej mocy systemowej 500 kW (680 KM).

Rolę magazynów energii – podobnie jak w wypadku seryjnych samochodów z napędem elektrycznym – pełnią akumulatory litowo-jonowe. Stawiane im są wielkie wymagania – ich gęstość energetyczna to decydujące kryterium. Inaczej niż w wypadku produkcji seryjnej, głównym celem inżynierów z działu sportów motorowych nie było uzyskanie jak największego zasięgu, lecz jak najwyższych osiągów podczas wspinaczki na szczyt Pikes Peak. 

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Około 20 procent potrzebnej energii elektrycznej jest wytwarzane podczas pokonywania 20-kilometrowej trasy. Odzyskuje się ją w wyniku procesu rekuperacji – część energii powstającej podczas hamowania jest zamieniana przez silniki (które działają w tym wypadku jak generatory) w energię elektryczną i gromadzona w akumulatorach. 

Do bicia rekordu za kierownicą Volkswagena I.D. R Pikes Peak zasiądzie światowej klasy kierowca i obrońca tytułu zwycięzcy Pikes Peak – Romain Dumas, który podejmie próbę pobicia aktualnego rekordu samochodów elektrycznych. 39-letni Francuz uwielbia takie wyzwania i oprócz trzech zwycięstw w Pikes Peak ma też na koncie dwie wygrane w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Dumas, dla którego wzorem jest legenda sportu samochodowego Jacky Ickx, urodził się właśnie w Alés. 

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Start wyścigu na wysokości 2 862 m, różnica wzniesień 1 440 m, po drodze 156 zakrętów, trasa w stu procentach asfaltowa i tylko jedna próba – 24 czerwca 2018 roku w walce o rekord w kategorii samochodów elektrycznych nie tylko technika i kierowca muszą być w doskonałej formie, odpowiednie powinny być także warunki zewnętrzne. Nierzadko pod koniec czerwca na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 302 m, gdzie znajduje się meta wyścigu, panuje temperatura poniżej zera stopni.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 980 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij