[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Volkswagen ID.3 to kompaktowy samochód elektryczny, z którym producent wiąże ogromne nadzieje. Znamy już podstawowe dane techniczne.

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Na salonie samochodowym we Frankfurcie debiutuje Volkswagen ID.3 – elektryczny kompakt, który ma przebojem wedrzeć się na rynek. Jak na razie idzie mu nieźle, bo jeszcze przed oficjalną prezentacją producent zebrał 30 tysięcy zamówień na model z pierwszej edycji.

Volkswagen bardzo wysoko stawia poprzeczkę swojemu debiutantowi, określając go na konferencji prasowej mianem przełomu na miarę takich gigantów jak Volkswagen Beetle czy Volkswagen Golf. Czy to nie na wyrost, pokaże czas i zweryfikuje rynek.

Znamy też już wstępne przymiarki cenowe. Jak się dowiadujemy, w wersji podstawowej Volkswagen ID.3 ma kosztować w Polsce poniżej 130 tys. złotych. A to oznacza, że samochód załapie się na planowane u nas dopłaty do zakupu aut elektrycznych, dla których limit ceny zakupu to 125 tys. złotych. Co więcej, jest to dość konkurencyjna cena, jeśli chodzi o największych rynkowych rywali.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zapowiedź premier

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Volkswagen ID.3 – silnik i baterie

Nowy Volkswagen ID.3 jest pierwszym modelem producenta opracowanym od początku do końca jako pojazd elektryczny przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji. Jest to również pierwszy model zbudowany na modularnej platformie MEB dla aut elektrycznych.

Kompaktowy elektryk dostępny będzie w aż trzech wersjach pojemności baterii. Bazowy model otrzyma akumulator o pojemności 45 kWh, która ma wystarczyć do pokonania 330 kilometrów. Pośredni wariant ma mieć 58 kWh i zasięg 420 kilometrów. Z kolei topowy model ma 77 kWh baterii i zasięg 550 kilometrów.

Do napędu Volkswagena ID.3 służyć będzie elektryczny silnik, który napędza koła tylnej osi. W zależności od wybranej wersji pojemności baterii, dostępne będą dwa warianty mocy. Bazowy ma mieć przyzwoite 150 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 310 niutonometrów. Z kolei topowy wariant, dostępny dla dwóch mocniejszych baterii, ma ten sam moment obrotowy, ale moc sięgającą 204 KM.

Zobacz także: Honda E - premiera elektrycznej Hondy

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Danych dotyczących osiągów jeszcze nie znamy, ale przy niemałej przecież mocy, samochód ważący 1719 kilogramów nie będzie z pewnością demonem szybkości. Spodziewać się można przyzwoitych, ale raczej nie sportowych rezultatów, a maksymalna prędkość ograniczona będzie do 160 km/h. Na plus zaliczamy niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,267.

Jeszcze dwa słowa o ładowaniu. Bazowy wariant 45 kWh będzie można ładować standardowo prądem o mocy do 50 kW, a opcjonalnie 100 kW. Pośredni wariant 58 kWh będzie kompatybilny z ładowarkami 100 kW, które w 30 minut zwiększą zasięg o około 250 km. Topowa odmiana z kolei może być ładowana prądem o mocy 125 kW.

Zobacz także: Porsche Taycan - pierwsze elektryczne Porsche

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Volkswagen ID.3 – nadwozie i wnętrze

Pod względem wymiarów nadwozia Volkswagen ID.3 jest niemal identyczny z obecnym Golfem, ale zupełnie inne podzespoły pozwoliły zwiększyć rozstaw osi o niemal 15 centymetrów. W modelu ID.3 wynosi on aż 2765 milimetrów.

Duży rozstaw osi zaowocował sporą ilością miejsca dla pasażerów. Jak twierdzi producent, ID.3 będzie wyznaczał nowe standardy pod tym względem. Bagażnik natomiast nie zaskakuje wielkością, ale też nie należy do małych. 380 litrów to zupełnie dobry wynik dla samochodu kompaktowego.

Zajrzyjmy jeszcze do wnętrza. Projekt deski rozdzielczej jest dość futurystyczny, a kabina bardzo prosta w formie. Przed standardową kierownicą znalazł się nieduży ekran wirtualnych zegarów w kształcie trapezu, a drugi, znacznie większy wyświetlacz, sterujący większością funkcji samochodu, umieszczono na środku.

Zobacz także: Lamborghini Sian - najmocniejszy w historii

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Dźwigni, pokręteł i przycisków praktycznie tu nie ma. Poza kilkoma na kierownicy i pod centralnym ekranem. Ciekawie wygląda nieduży panel obok zegarów, obsługiwany lewą ręką. Tam włącza się oświetlenie czy podgrzewanie szyb.

Brak klasycznej dźwigni zmiany biegów pozwolił na wygospodarowanie kilku praktycznych schowków na tunelu środkowym. Spore są też kieszenie w drzwiach.

Na koniec jeszcze jedna ciekawostka – pedały hamulca i przyspieszenia, i umieszczone na nich symbole. Na hamulcu znalazł się symbol pauzy, a na prawym pedale symbol „play”.

Pierwsze egzemplarze Volkswagena ID.3, którego produkcja ruszy pod koniec 2019 roku, zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Cena w Polsce startować ma od poziomu 130 tys. złotych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij