[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Volkswagen ID.3 już w Polsce. Premiera

Pokazany miesiąc temu we Frankfurcie elektryczny Volkswagen ID.3 zadebiutował właśnie na polskim rynku.

Volkswagen ID.3 w Polsce Volkswagen ID.3 w Polsce
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Elektryczna ofensywa Volkswagena wchodzi na wysokie obroty. Głośna premiera Volkswagena ID.3 na salonie samochodowym we Frankfurcie miała miejsce zaledwie miesiąc temu, a już teraz auto zawitało do Polski. Kraju, gdzie elektrycznych aut (w tym hybryd plug-in) zarejestrowano do tej pory łącznie około 7 tysięcy.

Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID., skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswagena ID.3 można było zobaczyć podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach, a dzień później ID.3 został zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej „Ekoflota” w Poznaniu.

Volkswagen ID.3 ma spopularyzować napęd elektryczny i rozwiać wątpliwości związane z dostępnością i ograniczonym zasięgiem elektrycznych samochodów. Czy mu się to uda również u nas, zobaczymy w najbliższych latach.

Volkswagen ID.3 - ceny

Wiemy, ile kosztować ma nowy Volkswagen ID.3 w Polsce. Jak zdradził nam importer, jego cena będzie wynosić mniej niż 130 tys. złotych. Jest to poziom cenowy mniejszych rozmiarowo, nowych elektrycznych aut, jak Opel Corsa-e, Peugeot e-208 czy Renault Zoe, które wszystkie kosztować będą w okolicach 125 tys. złotych.

Cena ta jest póki co pewną granicą, niejako wymuszoną planowanymi dopłatami do zakupu aut elektrycznych w Polsce. Według obecnego projektu, dofinansowanie obejmie auta kosztujące nie więcej niż 125 tys. złotych i mają wynieść do 30 proc. wartości auta, nie więcej niż 37,5 tys. złotych.

Zobacz także: TOP5 - najciekawsze premiery aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Volkswagen ID.3 - napęd, silnik, baterie

Wróćmy jednak do samego Volkswagena ID.3. Model ten będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wyniesie od około 330 do 550 km, według cyklu WLTP.

Do napędu Volkswagena ID.3 służyć będzie elektryczny silnik, który napędza koła tylnej osi. W zależności od wybranej wersji pojemności baterii, dostępne będą dwa warianty mocy. Bazowy ma mieć przyzwoite 150 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 310 niutonometrów. Z kolei topowy wariant, dostępny dla dwóch mocniejszych baterii, ma ten sam moment obrotowy, ale moc sięgającą 204 KM.

Danych dotyczących osiągów jeszcze nie znamy, ale przy niemałej przecież mocy, samochód ważący 1719 kilogramów nie będzie z pewnością demonem szybkości. Spodziewać się można przyzwoitych, ale raczej nie sportowych rezultatów, a maksymalna prędkość ograniczona będzie do 160 km/h. Na plus zaliczamy niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,267.

Jeszcze dwa słowa o ładowaniu. Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km. Bazowy wariant 45 kWh będzie można ładować standardowo prądem o mocy do 50 kW, a opcjonalnie 100 kW. Pośredni wariant 58 kWh będzie kompatybilny z ładowarkami 100 kW, które w 30 minut zwiększą zasięg o około 250 km. Topowa odmiana z kolei może być ładowana prądem o mocy 125 kW.

- ID.3 wyznacza w Volkswagenie początek epoki, w której motoryzacja przestaje być obciążeniem dla klimatu. Pierwszy model z rodziny ID. to samochód neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, biorąc pod uwagę nie tylko produkcję, ale i cały łańcuch dostaw – powiedział podczas premiery Hubert Niedzielski, PR manager marki Volkswagen.

Zobacz także: Hyundai pokazał model 45 EV

REKLAMA

Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019) Volkswagen ID.3 (Frankfurt 2019)

Volkswagen ID.3 – nadwozie i wnętrze

Pod względem wymiarów nadwozia Volkswagen ID.3 jest niemal identyczny z obecnym Golfem, ale zupełnie inne podzespoły pozwoliły zwiększyć rozstaw osi o niemal 15 centymetrów. W modelu ID.3 wynosi on aż 2765 milimetrów.

Duży rozstaw osi zaowocował sporą ilością miejsca dla pasażerów. Jak twierdzi producent, ID.3 będzie wyznaczał nowe standardy pod tym względem. Bagażnik natomiast nie zaskakuje wielkością, ale też nie należy do małych. 380 litrów to zupełnie dobry wynik dla samochodu kompaktowego.

Zajrzyjmy jeszcze do wnętrza. Projekt deski rozdzielczej jest dość futurystyczny, a kabina bardzo prosta w formie. Przed standardową kierownicą znalazł się nieduży ekran wirtualnych zegarów w kształcie trapezu, a drugi, znacznie większy wyświetlacz, sterujący większością funkcji samochodu, umieszczono na środku.

Dźwigni, pokręteł i przycisków praktycznie tu nie ma. Poza kilkoma na kierownicy i pod centralnym ekranem. Ciekawie wygląda nieduży panel obok zegarów, obsługiwany lewą ręką. Tam włącza się oświetlenie czy podgrzewanie szyb.

Pierwsze egzemplarze Volkswagena ID.3, którego produkcja ruszy pod koniec 2019 roku, zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Cena w Polsce startować ma od poziomu ok. 130 tys. złotych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij