Volkswagen ID.3 – w Europie hit, a w Polsce?

Volkswagen chwali się, że elektryczny model ID.3 zamówiło w Europie ponad 144 tys. osób. W Polsce liczby są na tym tle znikome, a i tak ID.3 pozostaje jednym z popularniejszych „elektryków”.

Volkswagen ID.3 fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.3

Volkswagen wiąże ogromne nadzieje z elektrycznym modelem ID.3, porównując jego znaczenie z takimi legendami, jak Garbus czy Golf. To właśnie ID.3 ma przyciągnąć nowych klientów do marki i zachęcić tych dotychczasowych do przesiadki na elektromobilność w wydaniu Volkswagena. W jakim stopniu się to udaje, pokazują liczby, a producent, rzecz jasna, wyniki sprzedaży elektrycznego ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku nazywa wspaniałymi.

– Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach – chwali się sukcesem Klaus Zellmer, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Ze słów Zellmera, który cytuje raport ze zleconych przez Volkswagena badań, wynika, że sztuka przyciągnięcia nowych klientów, którzy dotychczas decydowali się na modele konkurencji, całkiem się Volkswagenowi udaje. Do końca września bowiem samochód ten zamówiło w Europie ponad 144 000 klientów, przy czym połowa z nich nie jeździła wcześniej Volkswagenem.

VW ID.3Fot. Jacek Hanusz
Deska rozdzielcza jest minimalistyczna i składa się właściwie tylko z kierownicy i ekranów. Białe wykończenie podkreśla efekt nowości

My testowaliśmy już Volkswagena ID.3 na polskich drogach, a wrażenia z jazdy spisał redaktor naczelny "auto motor i sportu" i juror konkursu Car of the Year w jednej osobie, Roman Popkiewicz.

W pierwszej połowie 2021 r. duży popyt na ID.3 i drugi model z rodziny ID. (ID.4) sprawił, że Volkswagen w bardzo krótkim czasie stał się jednym z liderów rynku samochodów elektrycznych w Europie. W sierpniu model ten był najpopularniejszym elektrycznym na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii i Szwajcarii. W oparciu o dane na temat rejestracji nowych samochodów, ID.3 zajął w sierpniu pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród samochodów elektrycznych.

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Dla zaspokojenia dużego popytu, z linii produkcyjnych w Zwickau i Dreźnie codziennie zjeżdża około 1200 samochodów elektrycznych, a zakład w Zwickau pracuje na trzy zmiany na obydwu liniach produkcyjnych. Ponadto, w Anting w Chinach ruszyła produkcja na rynek lokalny – na rynku chińskim auto pojawi się jesienią tego roku.

REKLAMA

Volkswagen ID.3 w Polsce

Jak na tle tych sporych liczb wypada Polska? Od września 2020 roku aż do dziś na naszych drogach pojawiło się dokładnie 375 egzemplarzy ID.3. To stosunkowo niewiele, patrząc na wyniki dla całej Europy. Jednakże na tle polskiego rynku aut elektrycznych, całkiem nieźle i rzeczywiście, na drogach egzemplarze ID.3 są coraz częściej spotykane.

VW ID.3Fot. Jacek Hanusz
VW ID.3

Jak zauważa Michał Świtaj, koordynator ds. elektromobilności Volkswagena, „ID.3 stał się jednym z najpopularniejszych modeli elektrycznych w Polsce, co pokazuje że elektryczna mobilność w wydaniu Volkswagena na przed sobą świetne perspektywy”. A dodatkowo, wprowadzenie ID.4 i nadchodząca premiera ID.5 to kolejne bodźce, które nadające dynamiki elektrycznej transformacji marki.

Volkswagen zmienia się na naszych oczach. Po aferze Dieselgate marka zmieniła swoją politykę o 180 stopni, stawiając wszystkie karty na rozwój elektromobilności. Przyjmując własną strategię, nazwaną „Way To Zero”, Volkswagen zobowiązał się do tego, by do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży w Europie stanowiły samochody elektryczne. Mówimy zatem o znacznie ponad milionie aut. Dodajmy, że w Ameryce Północnej i w Chinach udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen co roku będzie wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy samochód elektryczny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA