Volkswagen ID.5 – premiera elektrycznego SUV-a coupe

Volkswagen ID.5 to nic innego, jak ID.4 w wersji coupe, z mocniej opadającą linią dachu. Auto debiutuje wraz z usportowioną wersją GTX.

Volkswagen ID.5 fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Na temat Volkswagena ID.5 GTX pisaliśmy już co nieco w sierpniu tego roku, kiedy to producent pokazał fotografie subtelnie zamaskowanego egzemplarza i zdradził kilka szczegółów związanych z odmianą GTX. Teraz wiemy już niemal wszystko, a zdjęcia przedstawiają elektrycznego SUV-a coupe w wersji produkcyjnej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Volkswagen ID.5 – nadwozie i wnętrze

Czym jest Volkswagen ID.5? Wbrew temu, co może sugerować nazwa, SUV nie jest większy od ID.4, który z kolei, istotnie, jest większy od ID.3. Model ID.5 jest po prostu, jak wspomnieliśmy, wersją coupe modelu ID.4, stąd jego bardziej opływowa, dynamiczna sylwetka, z nisko opadającą linią dachu. Podobny zabieg czeka także bliźniaczą Skodę Enyaq iV, której odmiana coupe wejdzie niebawem do oferty, a Audi ma już w gamie podobnie stylizowane Q4 e-tron Sportback.

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Pod względem stylistyki oba modele, to znaczy ID.4 oraz ID.5, różnią się zasadniczo przebiegiem linii dachu, ale jak zapewnia producent, nie wpływa to znacząco na zmniejszenie przestrzeni wewnątrz. Ale ponieważ ID.5 ma bardziej sportowy charakter, to nie mogło zabraknąć na przykład spoilera na tylnej klapie czy nieco bardziej dynamicznie wyglądającego przodu. Ale to detale.

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Kabina Volkswagena ID.5 jest identyczna jak ta w ID.4. Ważniejsze są natomiast liczby, bo pomimo opadającej nisko linii dachu ID.5 wciąż zmieści niemal 550 litrów bagażu, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1561 litrów.

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

REKLAMA

Volkswagen ID.5 – silniki i napęd

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Zacznijmy od Volkswagena ID.5 GTX, będącego na szczycie gamy silnikowej. Wariant ten korzysta z dwóch motorów elektrycznych, dających napęd na cztery koła. Przy przedniej osi pracuje jednostka o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm, zaś silnik z tyłu ma 204 KM i 310 Nm. Łącznie daje to systemową moc 299 KM, która jest utrzymywana jednorazowo przez nie dłużej niż 30 sekund i pozwala przyspieszyć do setki w przyzwoite 6,3 sekundy. Maksymalna prędkość to 180 km/h.

Pozostałe wersje to m.in. ID.5 Pro z mocą 174 KM i momentem 310 Nm oraz ID.5 Pro Performance o mocy 204 KM i takim samym momencie obrotowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa, odpowiednio, 10,4 oraz 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h. W kwestii akumulatora, wszystkie ID.5 otrzymują taki, który gromadzi 77 kWh energii, co daje zasięg do 520 km, a w wersji GTX do 480 km.

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Producent podkreśla możliwość szybkiego ładowania „baterii”, co można wykonać z wykorzystaniem prądu zmiennego z mocą do 11 kW lub prądem stałym z mocą do 135 kW. Ta druga opcja pozwala w pół godziny zwiększyć zasięg od 320-390 km.

Kiedy możemy spodziewać się Volkswagena ID.5 w sprzedaży? Mówi się o pierwszym kwartale 2022 roku, a ceny mają zostać podane bliżej rynkowej premiery.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA