Volkswagen ID.7 nadchodzi jako następca Passata

Volkswagen zaprezentował dziś nowy model ID. Aero, który jest największym i najbardziej luksusowym samochodem w elektrycznej gamie producenta. Trafi także do Europy, jako Volkswagen ID.7.

Volkswagen ID. Aero fot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Aero

Model ID. Aero jest kontynuacją pokazanego już w 2018 roku na salonie samochodowym w Genewie koncepcyjnego Volkswagena ID. Vizzion i to widać już na pierwszy rzut oka. Cztery lata temu odbierany jako nieco futurystyczny, dziś nie razi już swoją nowoczesną linią. Szczególnie że z tą zdołaliśmy się oswoić poprzez utrzymane w podobnym stylu mniejsze modele ID.3, ID.4 czy ID.5. Jak wspomnieliśmy wcześniej, ta pierwsza w pełni elektryczna limuzyna niemieckiej marki na początek pojawi się w Chinach, a później także i u nas.

Volkswagen ID. Aero – luksusowy liftback

Ile wiemy już teraz na temat modelu ID. Aero? To póki co wciąż model koncepcyjny, ale lepiej nazwać go po prostu przedprodukcyjną wersją, bo spodziewamy się, że w 2023 roku z fabryki wyjeżdżać będą egzemplarze do złudzenia przypominające samochód, który widzimy na zdjęciach. Niemal na pewno zmieni się też nazwa – zamiast członu Aero pojawić się ma cyfra 7, co podkreśli miejsce nowego modelu w gamie Volkswagena. Na rynku ID. Aero, czy może raczej ID.7, będzie rywalizować z samochodami pokroju Tesli Model 3 czy BMW i4. Jego długość sięgać ma 5 metrów, czyli więcej niż choćby Volkswagen Passat, a nawet BMW Serii 5, a nutkę prestiżu – poza smukłym nadwoziem – zapewnią potężne 22-calowe koła.

Volkswagen ID. Aerofot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Aero

Od strony technicznej wiemy o wykorzystaniu platformy MEB i akumulatora gromadzącego 77 kWh energii, choć zapewne wersji napędowych będzie odpowiednio więcej. Opływowe nadwozie, adekwatnie do nazwy modelu, ma oferować bardzo niską wartość współczynnika oporu powietrza – tu podano że ma to być 0,23, zatem świetny wynik. Pozwolić ma to na pokonanie około 620 km na jednym ładowaniu, według cyklu WLTP, zatem nieco mniej niż zapowiadane jeszcze kilka dni temu przez branżową prasę 700 km. Na dokładne dane jeszcze chwilę zaczekamy.

Volkswagen ID. Aerofot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Aero

Produkcyjna wersja Volkswagena ID. Aero (czyli ID.7) pojawi się na rynku w 2023 roku, uzupełniając rodzinę elektrycznych samochodów spod znaku ID. Na początek będzie to wyłącznie rynek chiński i tam auto pojawi się w połowie przyszłego roku. Z kolei wersja dla Europy i Ameryki Północnej nadejdzie niewiele później, bo także jeszcze w 2023 roku, a produkcją zajmą się zakłady w fabryce Volkswagena w Emden.

REKLAMA