Volkswagen ID. Buzz Cargo i nowy Amarok na targach IAA Transportation 2022

Podczas targów IAA Transportation w Hanowerze Volkswagen zaprezentuje nowe elektryczne modele ID. Buzz Cargo i ID. Buzz Pro oraz nowego Amaroka i specjalne wersje innych modeli.

Volkswagen ID. Buzz i ID.Buzz Cargo fot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Buzz i ID.Buzz Cargo
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 172 297 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ruszające 19 września i mające potrwać do 25 września targi IAA Transportation są miejscem, gdzie marka Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje kilka swoich najważniejszych premier ostatnich lat. W Hanowerze swoją publiczną premierę świętować będzie chociażby model ID. Buzz Cargo, zapowiadany już wcześniej nowy dostawczy samochód elektryczny. Na targach premierowo pojawił się też Multivan Edition, model specjalny z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. W Hanowerze po raz pierwszy zaprezentowany zostanie także pakiet „dobranoc”, który zmienia Multivana w kampera.

Swoją światową premierę będzie miał również nowy Amarok, który jak model siostrzany z nowym Fordem Rangerem otwiera nowy rozdział w historii tego cenionego pick-upa. Prezentowany w Hanowerze jest także Caddy Maxi Dark Label, samochód wyposażony w ekonomiczny silnik na gaz ziemny. Ofertę modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze obecnych na IAA uzupełnią kampery California oraz przebudowane wersje do specjalnych zastosowań komercyjnych. Zwiedzający targi IAA Transportation w Hanowerze znajdą markę Volkswagen Samochody Dostawcze w hali 12 oraz na ekspozycji na zewnątrz.

Nowy Volkswagen ID. Buzz na IAA Transportation

Ten samochód elektryczny to jedna z najważniejszych nowości roku. Na targach IAA Transportation 2022 swoją publiczną premierę świętuje jego wersja Cargo. W centrum pokazu, oprócz wersji dostawczej, znajdzie się również pięciomiejscowa wersja osobowa ID. Buzz Pro. Przedsprzedaż ID. Buzz’a rozpoczęła się w Europie w maju. Do tej pory przyjęto już ponad 12 500 zamówień. Pierwsze pojazdy trafią do właścicieli jesienią tego roku. Typowe, znane już z Bulli wrażenia, są odczuwalne od razu po wejściu do środka nowego ID. Buzza: wyższa pozycja siedząca, podłokietniki, krótki zwis z przodu, kokpit wznoszący się stromo do góry. ID. Buzz Pro jest dostosowany do potrzeb rodzin, celów rekreacyjnych i zastosowań biznesowych. ID. Buzz Cargo natomiast, rozpoczyna nową erę samochodów dostawczych.

Volkswagen ID. Buzz i ID.Buzz Cargofot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Buzz i ID.Buzz Cargo

150 kW (204 KM) mocy w obu modelach ID. Buzz jest generowane przez silnik elektryczny napędzający tylne koła. Akumulator o pojemności 77 kWh (energia netto) umieszczono nisko w podłodze, w zabudowie typu sandwich. Zasięg modelu ID. Buzz Pro wynosi do 419 kilometrów (wg WLTP), a ID. Buzz Cargo do 424 km (wg WLTP). Ładowanie „baterii” w punktach ładowania prądem zmiennym odbywa się z mocą 11 kW, natomiast na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym moc ładowania wzrasta do aż 170 kW. Przy wykorzystaniu tego poziomu mocy, ładowanie odbywa się w 30 minut (od 5 do 80 procent). Na kompatybilnych stacjach szybkiego ładowania prądem stałym możliwe jest ładowanie obu modeli poprzez „Plug & Charge”. Aktywacja i rozliczenie przebiegają wtedy automatycznie, bez konieczności stosowania kart lub aplikacji.

Volkswagen Amarok 2022 fot. materiały prasowe
Volkswagen Amarok 2022

Nowy Volkswagen Amarok na IAA Transportation

Na targach IAA swoją światową premierę ma druga generacja pick-upa Amarok. Ponad 20 nowych systemów wspomagania kierowcy, mobilne usługi online, szeroka gama silników, dwie wersje techniczne napędu na wszystkie koła oraz akcesoria dostosowane do potrzeb sprawiają, że nowy Amarok ma być jednym z najbardziej wszechstronnych pick-upów na rynku. Samochód pojawi się na pierwszych światowych rynkach pod koniec roku.

W momencie wprowadzenia na rynek, nowy pick-up będzie oferowany w wersjach DoubleCab (czterodrzwiowy) lub SingleCab (dwudrzwiowy), na poziomach wyposażenia:

  • Amarok,
  • Life,
  • Style,
  • PanAmericana,
  • Aventura.

W nowym Amaroku dostępne będą cztery silniki turbo diesel (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Moc silników TDI wynosi od 110 kW (150 KM) do 184 kW (250 KM), natomiast TSI rozwija 222 kW (302 KM). W zależności od wersji silnikowej, Amarok posiada manualną skrzynię biegów lub nowo opracowaną 10-biegową skrzynię automatyczną.

Volkswagen Multivan Edition fot. materiały prasowe
Volkswagen Multivan Edition

Multivan Edition i Caddy Maxi Dark Label

Inne wspomniane premiery targów w Hanowerze to m.in. nowy Multivan Edition – wizualnie najbardziej sportowa wersja w gamie, oferowana w dwóch długościach nadwozia (4973 lub 5173 mm), jako siedmio- lub sześciomiejscowy oraz z dowolnym układem napędowym (PHEV, TSI, TDI).

Poza tym pojawi się nowy Caddy Maxi Dark Label 1.5 TGI z turbodoładowanym silnikiem na gaz ziemny, rozwijającym 96 kW (131 KM) mocy. Ten 1.5 TGI oferowany jest we wszystkich wersjach, w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi Caddy Maxi. Układ napędowy zasilany gazem (można tu zastosować również biogaz) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i równie niską emisją. Jeden kilogram CNG dostarcza więcej energii niż jego odpowiednik benzyny lub oleju napędowego. Dzięki temu 1.5 TGI jest bardzo ekonomiczny. Stalowe zbiorniki pod podłogą mieszczą 21,1 kg CNG / gazu ziemnego. Oprócz tego, Caddy Maxi 1.5 TGI ma rezerwowy zbiornik na benzynę, mieszczący 8,25 litra. Przełączanie między CNG a benzyną odbywa się automatycznie. Zużycie gazu ziemnego H w cyklu WLTP (łącznie) wynosi 5,4 kg/100 km.

Zobacz także:
REKLAMA