[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen ID R na Północnej Pętli Nürburgringu

Volkswagen podejmie próbę pobicia rekordu okrążenia Północnej Pętli w elektrycznym Volkswagenie ID R.

Volkswagen ID R na Północnej Pętli Volkswagen ID R na Północnej Pętli

Pamiętacie supermaszynę Volkswagena ID R, który w wersji Pikes Peak w spektakularny sposób pobił niemal rok temu rekord wszech czasów trasy legendarnego wyścigu Pikes Peak? Wówczas ID R Pikes Peak, z Romainem Dumasem za kierownicą, uzyskał nie tylko najlepszy czas w klasue pojazdów elektrycznych, ale w ogóle najlepszy czas w klasyfikacji ogólnej.

Teraz Volkswagen zamierza dorzucić do swojej kolekcji kolejny rekord, tym razem w „świętej ziemi” każdego maniaka szybkości – rekord okrążenia kultowej Północnej Pętli toru Nurburgring. Trzymamy kciuki, ale też jesteśmy dziwnie spokojni, że i tym razem Volkswagen dostanie to, po co przyjechał.

Za kierownicą Volkswagena ID R znów zasiądzie Romain Dumas. Francuski kierowca jest czterokrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu i jednym z najbardziej doświadczonych znawców tego toru na świecie.

- Północna Pętla jest moim ulubionym torem. Chociaż przejechałem już na niej tysiące kilometrów, za każdym razem, gdy wyjeżdżam tam z boksu dostaję gęsiej skórki – mówi Dumas. - To naprawdę wielka sprawa mknąć niemal bezgłośnym ID. R przez tak sławne odcinki jak „Flugplatz”, „Fuchsröhre” czy „Karussell”.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID R - gotowy na Północną Pętlę

Przypomnijmy, że długość Północnej Pętli wynosi 20,832 kilometra. Jest to zarazem ulubiony tor Romaina Dumasa, który zasiądzie za kierownicą Volkswagena ID R. Żeby osiągnąć założony cel, będzie musiał uzyskać średnią prędkość ponad 185 km/h.

Co więcej, oprócz samej prędkości, auto trzeba odpowiednio przygotować. Pakiet aerodynamiczny będzie inny niż w wyścigu Pikes Peak, bo inna jest charakterystyka obu tras. Tam potrzebny był potężny docisk, żeby przykleić auto do asfaltu na każdym z aż 156 zakrętów. Na Nordchleife zakrętów jest o ponad połowę mniej, co nie znaczy, że będzie łatwiej.

Ciężkiej próbie poddany zostanie system ładowania elektrycznego Volkswagena ID R, które jest dziełem inżynierskim samym w sobie. Próba ustanowienia nowego rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych Północnej Pętli Nürburgringu może się powieść tylko wtedy, gdy akumulatory Volkswagena ID.R będą optymalnie naładowane.

Zobacz także: Porsche 919 Hybrid Evo - nowy król Nordschleife

REKLAMA

Volkswagen ID R - pełna moc na prostej

Żeby odnieść sukces francuski kierowca, na niemal trzykilometrowej prostej „Döttinger Höhe” na końcu Północnej Pętli, musi mieć do dyspozycji pełną moc systemową, wynoszącą 500 kW (680 KM).

Podczas górskiego wyścigu Pikes Peak, którego trasa miała mniej więcej taką samą długość jak Północna Pętla, Romain Dumas z maksymalnej mocy silnika ID R korzystał przede wszystkim na stromych podjazdach, to one były największym wyzwaniem dla akumulatorów.

Na Północnej Pętli takim wyzwaniem będą długie proste, na których maksymalna moc będzie potrzebna nawet przez minutę bez przerwy. Można się spodziewać, że na Północnej Pętli Volkswagen ID R rozwinie średnią prędkość ponad 185 km/h.

Aktualny rekord w kategorii samochodów z napędem elektrycznym wynosi dla Północnej Pętli 6 minut 45,90 sekund i został ustanowiony w 2017 roku przez Brytyjczyka Petera Dumbrecka w modelu NIO EP9.

Czy Volkswagen ID R jest w stanie przekroczyć tę barierę? Czy raczej powinniśmy zapytać – o ile pobity zostanie obecny rekord? Czy zbliży się do rekordu dla samochodów dopuszczonych do ruchu, który wynosi 6:40,3 (Porsche 911 GT2 RS MR)? Czy może będzie bliski rekordu wszech czasów, ustanowionego przez Porsche 919 Hybrid Evo i wynoszącgo kosmiczne 5:19,55?

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij