[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen ID. Roomzz. Premiera

Na salonie samochodowym w Szanghaju zadebiutuje Volkswagen ID. Roomzz. To elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń.

Volkswagen ID. Roomzz Volkswagen ID. Roomzz

Za kilka dni rozpoczyna się salon samochodowy w Szanghaju, ale Volkswagen już teraz postanowił przyciągnąć uwagę opinii publicznej prezentacją nowego modelu z rodziny ID. Oznaczenie to zarezerwowane jest dla pojazdów o napędzie elektrycznym.

Wcześniej pokazany Volkswagen ID. Crozz, który wystawiony był także w tym roku podczas Poznań Motor Show 2019, jest na pierwszy rzut oka podobny wizualnie do modelu ID. Roomzz, ale ten drugi jest wyraźnie większy.

Rozstaw osi jest tu o 192 mm większy niż w ID. Crozz i o 135 mm mniejszy niż w ID. Buzz. Ten drugi model również debiutował w Poznaniu – rok temu w wersji osobowej i w 2019 roku w wydaniu Cargo.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID. Roomzz - nadwozie

Volkswagen ID. Roomzz jest zbudowany na platformie MEB, służącej elektrycznym pojazdom Grupy Volkswagena. Całość mierzy 4915 mm długości, przy 1890 mm szerokości i 1760 mm wysokości.

Rozstaw osi to niemal dokładnie trzy metry – 2965 mm. Według producenta, odpowiednie rozplanowanie podzespołów napędu elektrycznego i baterii pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni, niż oferuje klasycznie napędzany, spalinowy Volkswagen Touareg.

Praktyczność samochodu zwiększają odsuwane boczne drzwi, dające duży otwór, który ułatwi wsiadanie i wysiadanie nawet na zatłoczonym parkingu czy w garażu.

Zobacz także: 5000-konny Devel Sixteen wyprzedany

REKLAMA

Volkswagen ID. Roomzz - wnętrze

Jak wspomnieliśmy na samym początku, Roomzz jest pojazdem z trzema rzędami siedzeń, ale wnętrze jest konfigurowalne i można je przekształcić w wygodny salon na kołach, z mnóstwem miejsca dla pasażerów z tyłu. Przykładowo, indywidualne fotele można obrócić ku sobie o 25 stopni.

W przedniej części kabiny znajduje się panel kierowcy z dużą przeszkloną powierzchnią zarówno na płaskim i kanciastym ekranie, jak i na samej kierownicy, gdzie ekran wypełnia całe jej koło. Z założenia model ID. Roomzz ma możliwość jazdy autonomicznej, z wykorzystaniem systemu ID. Pilot.

Zobacz także: zaostrzenie kar za kradzież tablic rejestracyjnych

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID. Roomzz – napęd

Do napędu Volkswagena ID. Roomzz służą dwa silniki elektryczne, poruszające obie osie – z przodu słabszy, 100-konny, a z tyłu mocniejszy o mocy 200 KM . Pojazd wykorzystuje własną wersję systemu 4MOTION, odpowiednią dla modeli elektrycznych.

Całkowita moc systemowa przekracza 300 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 450 niutonometrów. Pozwala ona dużemu elektrycznemu SUV-owi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość ograniczoną elektronicznie do wartości 180 km/h.

Napęd modelu ID. Roomzz wykorzystuje zasilanie baterią o pojemności 82 kilowatogodzin. Według normy WLTP maksymalny zasięg samochodu to 450 kilometrów, natomiast chińska norma NEFZ mówi nawet o 475 kilometrach.

Producent wspomina w informacji prasowej o czasie ładowania akumulatorów. Przy wykorzystaniu zasilania prądem stałym o mocy 150 kW bateria odzyska w 30 minut do 80 proc. swojej całkowitej pojemności.

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. Roomzz w 2020 roku. Wtedy też zadebiutują modele ID. Crozz oraz Compact ID. Wszystkie te trzy auta będą globalnymi modelami marki. Pozostałe auta z rodziny ID., czyli ID. Vizzion oraz ID. Buzz wejdą do produkcji nieco później, bo około roku 2022.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij