Volkswagen ID. Xtreme, czyli ID.4 GTX w wersji terenowej

A gdyby tak elektrycznego Volkswagena ID.4 GTX przerobić na bardziej terenowego, dodać mocy, zwiększyć prześwit i dołożyć off-roadowe gadżety? Proszę bardzo. Oto ID. Xtreme. Na razie koncept, ale kto wie…

Volkswagen ID. Xtreme fot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Xtreme

Podczas imprezy ID. Treffen, gromadzącej fanów i posiadaczy elektrycznych Volkswagenów, a zorganizowanej w szwajcarskim Locarno , Volkswagen zaprezentował koncept ID. Xtreme. To wyjątkowy prototyp elektrycznego auta terenowego, który wzbudził ogromne zainteresowanie entuzjastów elektrycznej motoryzacji, obecnych na imprezie. Ten w pełni elektryczny koncept jest oparty na produkowanym seryjnie modelu ID.4 GTX z napędem na cztery koła, ale oferuje znacznie więcej. Dość powiedzieć, że to najmocniejszy elektryczny model Volkswagena.

Volkswagen ID. Xtremefot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Xtreme

Volkswagen ID. Xtreme – od konceptu do…

Nazwa koncepcyjnego ID. Xtreme nawiązuje do ekstremalnych przeżyć, jakie mają towarzyszyć kierowcy i jego pasażerom w czasie off-roadowych wypraw. Prototyp stworzył zespół Andreasa Reckewertha w dziale rozwoju Volkswagena. Rezultatem jest wyjątkowe auto terenowe, gdzie wydajny napęd na tylnej osi oraz zmiana oprogramowania w jednostce sterującej napędem zwiększają moc systemową samochodu o 88 KM – do 387 KM w porównaniu z ID.4 GTX, czyli o około 30 procent.

Wystarczy rzut oka na VW ID. Xtreme, by się przekonać, że pojazd jest gotowy na niemal każdą przygodę. Podwyższone podwozie, 18-calowe felgi z terenowymi oponami, zmodyfikowany przedni zderzak oraz szersze o 50 mm nadkola wykonane metodą druku 3D nadają pojazdowi koncepcyjnemu agresywny wygląd. Bagażnik dachowy z dodatkowymi światłami LED oraz aluminiowa płyta pod podwoziem sprawiają, że w pełni elektryczny pojazd z napędem na wszystkie koła jest świetnie przygotowany na wycieczki poza utwardzone drogi.

Volkswagen ID. Xtremefot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Xtreme

Również pod względem akustycznym ID. Xtreme ma do zaoferowania coś specjalnego: odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem designu Volkswagena specjalnie dla tego prototypu.

We wnętrzu samochód z kolei zaskakuje szeregiem charakterystycznych elementów, m.in. licznymi wstawkami z alcantary, zmodyfikowanymi fotelami czy kontrastowymi elementami w kolorze pomarańczowym. ID. Xtreme jest w dodatku ekologiczny, w tym sensie, że podstawą do jego budowy był nieużywany już egzemplarz testowy sprzed uruchomienia produkcji oraz używany wcześniej akumulator o pojemności 77 kWh. To się nazywa recykling.

Volkswagen ID. Xtremefot. materiały prasowe
Volkswagen ID. Xtreme

Co ciekawe, o tym czy model będzie miał szansę na seryjną produkcję, zadecydować ma reakcja opinii publicznej, przede wszystkim tej zgromadzonej na zlocie ID. Treffen. – Nie możemy się doczekać, by dowiedzieć się, jak fani elektromobilności zareagują na ten pojazd. Na podstawie m.in. ich opinii zdecydujemy, co dalej z projektem – mówi Silke Bagschik, szefowa linii produktowej MEB.

REKLAMA