Volkswagen Multivan wyceniony. Premiera modelu

Nowy Volkswagen Multivan, którego pierwsza prezentacja miała miejsce w czerwcu, pojawił się w konfiguratorze marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Znamy cenę.

Volkswagen T7 Multivan (2022) materiały prasowe
Volkswagen T7 Multivan (2022)

Nowy Multivan, to zupełnie nowy samochód w gamie marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Ten wielofunkcyjny pojazd został zaprojektowany z myślą o różnych grupach docelowych: rodzinach, aktywnych miłośnikach sportu, czy też o podróżujących biznesowo, stąd w jego wnętrzu znajdziemy szereg przemyślanych rozwiązań, takich jak np. siedem miejsc siedzących z systemem swobodnej aranżacji ustawienia foteli i funkcją ich szybkiego demontażu, czy opcjonalny, multifunkcyjny rozkładany stolik środkowy.

REKLAMA

Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). To olbrzymi skok dla tego modelu w kategoriach technicznych. Innowacją, po raz pierwszy zaproponowaną przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze, jest też umieszczenie w gamie dostępnych układów napędowych napędu hybrydowego typu plug-in. Dzięki niemu, nowy Multivan może czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji.

W konfiguratorze modelu zamówić można samochód w jednej z czterech wersji wyposażeniowych:

  • Multivan,
  • Life,
  • Style,
  • Energetic.

Każda z nich charakteryzuje się optymalnym poziomem wyposażenia, ale klienci wybierać mogą również spośród bogatej gamy wyposażenia dodatkowego, w której znajdziemy m.in. szklany panoramiczny dach (standard w wersji Energetic), elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę tylną (standard w wersji Energetic), ogrzewanie postojowe, okna przesuwne w drzwiach bocznych, przesuwany środkowy stolik wielofunkcyjny z uchwytami na napoje (standard w wersji Energetic), wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head-up display, czy składany hak holowniczy z elektrycznym odblokowaniem.

Model bazowy otwiera cena 155 310 zł netto, czyli około 191 tys. zł brutto.

Zaglądając do konfiguratora, zobaczymy poniższe cztery wersje, a ich ceny podstawowe zaczynają się od:

  • Multivan – od 191 031 zł brutto
  • Life – 202 913 zł brutto
  • Style – 259 813 zł brutto (bazowy silnik to mocniejsza z "benzyn")
  • Energetic – 266 135 zł brutto (bazowy napęd to hybryda plug-in)

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Multivan – hybryda plug-in i inne napędy

Volkswagen T7 Multivan (2022)materiały prasowe
Volkswagen T7 Multivan (2022)

Pierwszy Multivan z napędem hybrydowym plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. ten silnik elektryczny zapewnia moc wyjściową 116 KM. 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra rozwija moc 150 KM. Systemowa moc wyjściowa, wynikająca z połączenia obu jednostek napędowych, wynosi 218 KM. Wynikowy maksymalny moment obrotowy systemu wynosi z kolei 350 Nm.

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 136 KM i 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 KM. Dodajmy, że w nowym Multivanie dostępna jest wyłącznie automatyczna skrzynia DSG. W wersji hybrydowej będzie miała 6 biegów, a w wersjach TSI i TDI 7 przełożeń.

Volkswagen Multivan – jazda półautomatyczna

Volkswagen Multivan 2021fot. materiały prasowe
Volkswagen Multivan 2021

W nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować nawet ponad 20 układów. Do innowacyjnych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.

Volkswagen Multivan – imponujące wymiary

Wersja podstawowa jest teraz dłuższa, szersza i niższa. Szerokość to 1941 mm, nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Volkswagen Multivan 2021fot. materiały prasowe
Volkswagen Multivan 2021

W tylnej części kabiny będą teraz montowane tylko pojedyncze fotele – zniknęła z trzeciego rzędu zajmująca całą szerokość pojazdu kanapa. Po drugie, nowe pojedyncze fotele w drugim i w trzecim rzędzie z praktycznymi, rozkładanymi stolikami, są nawet o 25 proc. lżejsze. W zależności od specyfikacji i położenia w przedziale pasażerskim, ważą od 23 do 29 kg. Dzięki temu, i dzięki ich osadzeniu w zupełnie nowym systemie prowadnic, jeszcze łatwiejsze jest teraz ich wyjęcie, ponowne wstawienie, i elastyczna aranżacja wnętrza.

Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA