SUV-y nie przestają się mnożyć, każdy niemal producent ma już co najmniej jeden taki model – mówimy tu o markach luksusowych – a wśród marek popularnych SUV jest praktycznie w każdym segmencie. Na przykład u Volkswagena. Ale to wcale nie oznacza, że nie będzie ich jeszcze więcej.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Volkswagen Nivus - Europa też, ale później
Oto bowiem światło dzienne ujrzał dzisiaj Volkswagen Nivus. Opracowany w Brazylii dla rynków Ameryki Południowej model bazuje na nowym Volkswagenie Polo, dzieląc z nim platformę MQB. Jak się dowiedzieliśmy, w Brazylii Nivus pojawi się w najbliższych tygodniach, Argentyna dostanie go przed końcem roku, a pozostałe południowoamerykańskie rynki w 2021 roku.
Ale co z Europą? Spokojnie, Volkswagen Virtus pojawić się ma również i u nas, uzupełniając ofertę niemieckiej marki w segmencie niedużych SUV-ów. Chociaż patrząc na wymiary Nivusa, wciśnie się on właściwie tam, gdzie Volkswagen ma już przedstawicieli.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Volkswagen Nivus - nadwozie
Przy długości 4266 mm i rozstawie osi 2566 mm Volkswagen Nivus jest bowiem nieco dłuższy nawet od Volkswagena T-Roca (o 32 mm), od którego ma jednak mniejszy o 37 mm rozstaw osi. Z kolei w porównaniu do Volkswagena T-Crossa Nivus będzie dłuższy o raptem 67 mm, a jego rozstaw osi będzie mniejszy o 85 mm.
Swoją drogą, osie Nivusa są od siebie oddalone o identyczną odległość, jak w nowym Polo. Dłuższe nadwozie pozwoliło jednak wygospodarować nieco więcej miejsca dla pasażerów i dość przyzwoity bagażnik, mieszczący 415 litrów – więcej niż w Polo i T-Crossie, mniej niż w T-Rocu.
Komentarze
~Patryk, 2020-06-02 15:25:24
~Kornel, 2020-06-02 13:28:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?