Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Polo GTI R5 - z genami WRC

Na rajdową scenę wjeżdża nowy Volkswagen Polo GTI R5. Samochód, który korzysta z bogatego doświadczenia zdobytego przez lata startów w cyklu WRC.

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Volkswagen Polo GTI R5 z napędem na cztery koła przeznaczone dla prywatnych zespołów i kierowców, skonstruowane w oparciu o nowe Polo szóstej generacji, zostało po raz pierwszy pokazane publicznie na Majorce podczas oficjalnej prezentacji i jazd testowych nowym Polo GTI.

Przy konstrukcji rajdowego auta Volkswagen wykorzystał doświadczenie i wiedzę zdobyte podczas startów w najwyższej rajdowej klasie – WRC, zakończonych zdobyciem czterech tytułów mistrza świata producentów w latach 2013-2016.

Prace nad nowym Polo GTI R5 toczą się na wysokich obrotach od początku roku, pierwsze jazdy testowe na asfalcie i szutrze odbyły się w połowie listopada we Francji w Fontjoncouse i będą kontynuowane w grudniu w Wielkiej Brytanii.

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

W projekt, obok dyrektora technicznego Francoisa-Xaviera „FX” Demaisona, zaangażowany jest także główny manager Jan de Jongh, który w latach 2013-2016 jako inżynier sprawował pieczę nad Polo R WRC mistrza świata Sebastiena Ogiera.

Polo GTI R5 jest wyposażone – tak jak seryjne nowe Polo GTI – w mocny rzędowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który umieszczono poprzecznie przed przednią osią.

Zgodnie z przepisami, pojemność silnika ograniczono do 1,6 litra. Wystarcza ona do osiągnięcia imponującej mocy 272 KM oraz maksymalnego momentu obrotowego o wartości 400 Nm.

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Ciasno zestopniowana, sekwencyjna pięciobiegowa przekładnia oraz stały napęd na cztery koła zapewniają imponujące przyspieszenia na każdym podłożu – asfalcie, szutrze czy śniegu. Rajdowe GTI waży tylko 1230 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,1 sekundy.

Stalowe czterodrzwiowe nadwozie, będące podstawą konstrukcji, pochodzi z zakładu w Pampelunie w Hiszpanii i zgodnie z przepisami FIA zostało wzmocnione poprzez wbudowanie klatki bezpieczeństwa i zastosowanie dodatkowych elementów podnoszących bezpieczeństwo.

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku.

W 2012 roku FIA opracowała regulamin R5 dla samochodów rajdowych nowej generacji skierowany przede wszystkim do prywatnych zespołów, początkujących, utalentowanych kierowców oraz do kierowców prywatnych. Od tego czasu pięciu różnych producentów wyprodukowało ponad 400 aut biorących udział w krajowych i międzynarodowych mistrzostwach na całym świecie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij