[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Polo GTI R5 - z genami WRC

Na rajdową scenę wjeżdża nowy Volkswagen Polo GTI R5. Samochód, który korzysta z bogatego doświadczenia zdobytego przez lata startów w cyklu WRC.

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Volkswagen Polo GTI R5 z napędem na cztery koła przeznaczone dla prywatnych zespołów i kierowców, skonstruowane w oparciu o nowe Polo szóstej generacji, zostało po raz pierwszy pokazane publicznie na Majorce podczas oficjalnej prezentacji i jazd testowych nowym Polo GTI.

Przy konstrukcji rajdowego auta Volkswagen wykorzystał doświadczenie i wiedzę zdobyte podczas startów w najwyższej rajdowej klasie – WRC, zakończonych zdobyciem czterech tytułów mistrza świata producentów w latach 2013-2016.

Prace nad nowym Polo GTI R5 toczą się na wysokich obrotach od początku roku, pierwsze jazdy testowe na asfalcie i szutrze odbyły się w połowie listopada we Francji w Fontjoncouse i będą kontynuowane w grudniu w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

W projekt, obok dyrektora technicznego Francoisa-Xaviera „FX” Demaisona, zaangażowany jest także główny manager Jan de Jongh, który w latach 2013-2016 jako inżynier sprawował pieczę nad Polo R WRC mistrza świata Sebastiena Ogiera.

Polo GTI R5 jest wyposażone – tak jak seryjne nowe Polo GTI – w mocny rzędowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który umieszczono poprzecznie przed przednią osią.

Zgodnie z przepisami, pojemność silnika ograniczono do 1,6 litra. Wystarcza ona do osiągnięcia imponującej mocy 272 KM oraz maksymalnego momentu obrotowego o wartości 400 Nm.

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Ciasno zestopniowana, sekwencyjna pięciobiegowa przekładnia oraz stały napęd na cztery koła zapewniają imponujące przyspieszenia na każdym podłożu – asfalcie, szutrze czy śniegu. Rajdowe GTI waży tylko 1230 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,1 sekundy.

Stalowe czterodrzwiowe nadwozie, będące podstawą konstrukcji, pochodzi z zakładu w Pampelunie w Hiszpanii i zgodnie z przepisami FIA zostało wzmocnione poprzez wbudowanie klatki bezpieczeństwa i zastosowanie dodatkowych elementów podnoszących bezpieczeństwo.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI R5 Volkswagen Polo GTI R5

Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku.

W 2012 roku FIA opracowała regulamin R5 dla samochodów rajdowych nowej generacji skierowany przede wszystkim do prywatnych zespołów, początkujących, utalentowanych kierowców oraz do kierowców prywatnych. Od tego czasu pięciu różnych producentów wyprodukowało ponad 400 aut biorących udział w krajowych i międzynarodowych mistrzostwach na całym świecie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij