Volkswagen Polo szóstej generacji zadebiutuje na wystawie IAA we Frankfurcie (we wrześniu). Samochód będzie oparty na zupełnie nowej płycie podłogowej MQB A0 (skróconej), z której jako pierwszy skorzystał Seat Ibiza. Nowe Polo ma być nieco większe, jego nadwozie będzie mierzyć prawdopodobnie nieco ponad 4 m. Dzięki temu spodziewamy się, że podobnie jak to jest w przypadku Ibizy, nowy model będzie oferować większy niż dotychczas bagażnik (teraz jego pojemność to 280 l) i więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu.
Volkswagen T-Cross | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Nowe Polo zrzuci nieco masy, wg naszych źródeł do 70 kg, a jego podstawowa wersja ma ważyć mniej niż tonę. W gamie silnikowej pojawi się dwanaście wariantów, a nie jak dotychczas czternaście. Oprócz wersji z jednostkami benzynowymi pojawi się też opcja z napędem hybrydowym, za to model napędzany tylko przez silnik elektryczny nie jest przewidywany. Pod maskę Polo trafią silniki 3- i 4-cylindrowe, w tym jednostki 1.0 TSI. Podstawowe nowe Polo ma mieć 1-litrowy silnik o mocy 70 KM, pod maskę trafi też nowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM.
VW planuje też wprowadzenie odmiany GTI, którą miałby napędzać 2-litrowy, turbodoładowany silnik 4-cylindrowy. Jesteśmy ciekawi jak ta wersja wypadnie w porównaniu z 3-cylindrową, 1,5-litrową Fiestą ST. W czasach panowania crossoverów również Polo w jednej z odmian ma się przeobrazić w podniesionego malucha. Jego przewidywana nazwa to T-Cross i istnieje szansa, że ten model zobaczymy też w wersji z napędem 4x4.
Test - VW Polo i czterech konkurentów | Pierwsza jazda - VW Polo R WRC |
![]() |
![]() |
Wyposażenie nowego Polo ma obejmować w pełni elektroniczne zegary i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. O takich elementach jak pełna łączność ze smartfonami nawet nie wspominamy.