Zacznijmy od tego , że mówimy o Volkswagenie Polo sedan z rynku rosyjskiego. Producent zaprezentował właśnie jego nowe wcielenie. Wbrew oczekiwaniom nie jest nim jednak Volkswagen Virtus, oparty na platformie MQB A0, zaprezentowany ponad dwa lata temu w Ameryce Środkowej.
Niemcy skorzystali ze znacznie tańszej alternatywy, która powstała jeszcze na płycie podłogowej PQ25, ma prostą konstrukcję i jest bardziej odporna na trudy rosyjskich dróg i warunków jazdy. W tym miejscu dochodzimy do sedna – Volkswagenem Polo sedan jest bowiem nie co innego, niż Skoda Rapid.
W związku z powyższym nazwa sedan nie do końca tu pasuje, bo Skoda Rapid była przecież liftbackiem i takie też rozwiązanie tylnej klapy przejął nowy rosyjski Polo sedan. Mamy więc trójbryłowe nadwozie i pojemny 550-litrowy bagażnik Skody Rapid, ale jednocześnie wygodną w użyciu dużą klapę, unoszoną wraz z tylną szybą.
Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny
Komentarze