Rok po światowej premierze modelu SEDRIC koncern Volkswagen zaprezentował najnowszą wersję koncepcyjnego, w pełni autonomicznego pojazdu SEDRIC School Bus.
Najnowsza wersja koncepcyjnego SEDRICA (SEDRIC = SElf DRIving Car) to krok w kierunku realizacji zapowiedzi Grupy Volkswagena, w myśl której w najbliższych kilku latach koncern ma objąć rolę światowego lidera w dziedzinie autonomicznych pojazdów.
SEDRIC został pokazany publicznie po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku. Od tego czasu ten pierwszy pojazd koncepcyjny stworzony przy współpracy kilku marek koncernu Volkswagen jest polem doświadczalnym dla rozwiązań z zakresu autonomicznej jazdy.
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen SEDRIC
W ciągu roku uzyskano zasadniczy postęp w rozwoju systemu Self-Driving, a także systemów rozpoznających otoczenie oraz analizujących informacje na temat ruchu drogowego. W parze z postępem w technologii systemu Self-Driving idą prace nad stylistyką modelu, rozwiązaniami z zakresu User Experience, bezpieczeństwem i komfortem jazdy.
Po pra-SEDRICU, SEDRICU 42 i SEDRICU Nightlife teraz pojawia się kolejny członek rodziny – SEDRIC School Bus. Jego nadwozie i wnętrze utrzymane w stylu autobusu szkolnego sprawiają, że SElf DRIving Car bardzo dobrze nadaje się jako środek transportu dla młodego pokolenia.
Koncept SEDRIC przewiduje możliwość przywołania za pośrednictwem przycisku OneButton autonomicznego pojazdu elektrycznego, który wygodnie przewiezie użytkownika z miejsca na miejsce. W ten sposób łatwo, bezpiecznie i atrakcyjnie można np. przebyć drogę do szkoły.
Jednobryłowa sylwetka, masywne elementy karoserii i przestronne wnętrze, a do tego atrakcyjne żółto-czarne nadwozie ze stylizowanym graffiti podkreśla, że SEDRIC jest alternatywą dla tradycyjnego autobusu szkolnego.
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen SEDRIC
Młodzieżowy styl widać także w jego wnętrzu. Aluminiowe pojemniki z kolorowymi naklejkami tworzą podstawę dla dwóch z czterech siedzeń. Stosownie do zainteresowań młodych pasażerów we wnętrzu znajduje się wielkoformatowy ekran OLED systemu multimedialnego, którym jest cała przednia szyba. Skorzystanie z niego znacznie urozmaici czas podróży do szkoły lub powrotu do domu.
Można odnieść wrażenie, że na świecie istnieją już tylko SUV-y i auta im pokrewne, ale to mylne wrażenie. BMW 218i Gran Coupé oraz Mercedes CLA 180 to odmiany klasycznych kompaktów. W teście luksusowe sedany przypominające coupé.
Skoda Octavia wyróżnia się dużym wnętrzem i jest niekłopotliwa w eksploatacji. Inaczej niż w modelu poprzedniej generacji – wszystkie silniki Octavii III można polecić.
Zapowiadana już w listopadzie 2020 roku duża zmiana w przepisach wejdzie w życie 1 czerwca 2021 roku. Wśród nowości m.in. pierwszeństwo pieszych i zakaz jazdy na zderzaku.
Trudno w to uwierzyć, ale Porsche Boxster kończy 25 lat. Z tej okazji wyprodukowanych zostanie 1250 egzemplarzy specjalnej edycji Porsche Boxster 25 Years.
W roku 2020, kiedy pandemia COVID-19 postawiła przed gospodarką trudne wyzwanie, Skoda po raz kolejny przekroczyła 1 mln samochodów sprzedanych na świecie.
Formentor - pierwszy stworzony od podstaw model Cupry to uniwersalny sportowiec. Jest ostry w reakcjach, ale łatwy w prowadzeniu, raczej niszowy, chociaż zapewnia dobry kompromis między sportem i komfortem, a do tego okazuje się bardzo szybki. Oto Cupra Formentor w wersji VZ z 310-konnym silnikiem.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze