Rok po światowej premierze modelu SEDRIC koncern Volkswagen zaprezentował najnowszą wersję koncepcyjnego, w pełni autonomicznego pojazdu SEDRIC School Bus.
Najnowsza wersja koncepcyjnego SEDRICA (SEDRIC = SElf DRIving Car) to krok w kierunku realizacji zapowiedzi Grupy Volkswagena, w myśl której w najbliższych kilku latach koncern ma objąć rolę światowego lidera w dziedzinie autonomicznych pojazdów.
SEDRIC został pokazany publicznie po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku. Od tego czasu ten pierwszy pojazd koncepcyjny stworzony przy współpracy kilku marek koncernu Volkswagen jest polem doświadczalnym dla rozwiązań z zakresu autonomicznej jazdy.
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen SEDRIC
W ciągu roku uzyskano zasadniczy postęp w rozwoju systemu Self-Driving, a także systemów rozpoznających otoczenie oraz analizujących informacje na temat ruchu drogowego. W parze z postępem w technologii systemu Self-Driving idą prace nad stylistyką modelu, rozwiązaniami z zakresu User Experience, bezpieczeństwem i komfortem jazdy.
Po pra-SEDRICU, SEDRICU 42 i SEDRICU Nightlife teraz pojawia się kolejny członek rodziny – SEDRIC School Bus. Jego nadwozie i wnętrze utrzymane w stylu autobusu szkolnego sprawiają, że SElf DRIving Car bardzo dobrze nadaje się jako środek transportu dla młodego pokolenia.
Koncept SEDRIC przewiduje możliwość przywołania za pośrednictwem przycisku OneButton autonomicznego pojazdu elektrycznego, który wygodnie przewiezie użytkownika z miejsca na miejsce. W ten sposób łatwo, bezpiecznie i atrakcyjnie można np. przebyć drogę do szkoły.
Jednobryłowa sylwetka, masywne elementy karoserii i przestronne wnętrze, a do tego atrakcyjne żółto-czarne nadwozie ze stylizowanym graffiti podkreśla, że SEDRIC jest alternatywą dla tradycyjnego autobusu szkolnego.
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen SEDRIC
Młodzieżowy styl widać także w jego wnętrzu. Aluminiowe pojemniki z kolorowymi naklejkami tworzą podstawę dla dwóch z czterech siedzeń. Stosownie do zainteresowań młodych pasażerów we wnętrzu znajduje się wielkoformatowy ekran OLED systemu multimedialnego, którym jest cała przednia szyba. Skorzystanie z niego znacznie urozmaici czas podróży do szkoły lub powrotu do domu.
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.
Toyota działa prężnie w temacie napędów hybrydowych, a w kwestii pojazdów elektrycznych stawia na ogniwa wodorowe. Tymczasem w Australii pojawiła się w pełni elektryczna Toyota Land Cruiser. Jak to możliwe?
Przedostatni etap Rajdu Dakar 2021 został skrócony o 50 km przez złe warunki pogodowe, ale wyzwań i tak nie brakowało. Ekipa ORLEN Team jest już o włos od historycznego sukcesu.
Dacia Bigster Concept to 4,6-metrowy SUV segmentu C, który pojawi się w ofercie marki w najbliższych latach. Oprócz tego Dacia zapowiada przed rokiem 2025 dwa inne nowe modele.
Powrót kultowego Renault 5 to jedna z najciekawszych informacji ostatnich dni. Napęd elektryczny i design w stylu retro, a także „rozsądna cena” mają przyciągnąć klientów do salonów jeszcze przed 2025 rokiem.
Skoda Enyaq wchodzi do polskiej oferty i poznaliśmy już jej ceny. Pierwszy elektryczny SUV marki, bliźniaczy z Volkswagenem ID.4, dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora.
Volkswagen Golf od zawsze był punktem odniesienia dla innych producentów kompaktów. Generacja 7. jest niezawodna i wyróżnia się niskimi kosztami eksploatacji.
Dzisiaj zawodnicy Rajdu Dakar 2021 pokonali trasę etapu 10. z Noem do Al-ula, liczącą 583 km, w tym 342 km odcinka specjalnego. Ekipa ORLEN Team pokazała świetną jazdę – Przygoński wciąż jest czwarty.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze