[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Volkswagen T-Cross – premiera

Przed paroma chwilami miała miejsce światowa premiera Volkswagena T-Crossa. Oto, co wiemy o najmniejszym SUV-ie z Wolfsburga.

Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross, fot. Volkswagen

Volkswagen T-Cross w gamie niemieckiej marki znajdzie się poniżej kompaktowych SUV-ów – modeli T-Roc oraz Tiguan. Z kolei wieloma wymiarami, gamą silników i współdzieleniem płyty podłogowej przypomina miejskie Polo.

Na szczęście nie jest tylko podniesioną i uterenowioną wersją popularnego Volkswagena segmentu B. Zwłaszcza jeśli chodzi o design. Styliści popuścili wodze fantazji, bo samochód, jak na model tej marki, jest bardzo atrakcyjnie i młodzieżowo zaprojektowany.

Jak wspomniałem, nowy model skonstruowano w oparciu o modułową platformę MQB, która umożliwiła przesunięcie przedniej osi pojazdu daleko w przód i uzyskanie bardzo krótkich zwisów. Przy nadwoziu, którego długość wynosi 4,11 metra, rozstaw osi liczy aż 2,56 metra i w stosunku do długości nadwozia jest bardzo duży.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross, fot. Volkswagen

To umożliwiło z kolei stworzenie przestronnej kabiny, w której może wygodnie podróżować pięciu pasażerów. Dostosowanie wnętrza do chwilowych potrzeb umożliwia przesuwana kanapa, której położenie można regulować w zakresie 14 cm – raz, żeby zapewnić pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi, innym razem, by powiększyć bagażnik.

Sam bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów – sporo, jak na auto tej wielkości. Dzięki oparciu tylnej kanapy, które można składać częściowo lub w całości, powstaje przedział bagażowy o równej podłodze i pojemności 1 281 litrów.

REKLAMA

Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross, fot. Volkswagen

Volkswagen T-Cross będzie oferowany z czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru. Tymi samymi, co w przypadku zapowiadanej na 6 grudnia Skody Scala. Będą to trzy jednostki benzynowe i jeden diesel. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki 1.0 z filtrem cząstek stałych mają moc 95 KM i 115 KM. Najmocniejszy jest natomiast czterocylindrowy silnik 1.5 TSI generujący moc 150 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel 1.6 TDI o mocy 95 KM.

Co istotne, mimo uterenowionego wyglądu, Volkswagen T-Cross nie będzie dostępny z napędem czterech kół, niezależnie od wersji silnikowej czy poziomu wyposażenia.

Nowy T-Cross jest seryjnie wyposażony w wiele systemów asystujących, które dotychczas były znane z aut wyższych klas. Jest to m.in.:

  • system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem, wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego,
  • system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu,
  • system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu,
  • aktywny system ochrony pasażerów,
  • Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu,
  • powiązany z BSD system wspomagający parkowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross, fot. Volkswagen

W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.

Volkswagen T-Cross będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia - T-Cross, Life i Style. Bazowy model otrzyma m.in. przesuwaną kanapę, elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu, LED-owe światła tylne czy radio z 6,5-calowym ekranem. Oraz wspomniane wyżej systemy bezpieczeństwa.

REKLAMA

Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross, fot. Volkswagen

W pośredniej wersji Life dochodzi m.in. wielofunkcyjna kierownica, czujniki parkowania przód/tył, klimatyzacja i 16-calowe alufelgi. Topowa odmiana Style dostanie automatyczną klimę, LED-owe reflektory czy lepsze fotele z przodu. Klienci będą mogli też wybrać jeden z pakietów stylistycznych, w tym usportowioną wersję R-Line.

Na początku zaznaczyłem bliskie pokrewieństwo z Volkswagenem Polo. Jest jeszcze jedna rzecz. T-Cross i Polo powstają w tej samej fabryce w hiszpańskiej Nawarze. Ceny nowego Volkswagena T-Crossa nie są jeszcze znane. W Niemczech bazowy model kosztuje 18 tys. euro. W Polsce będzie na pewno nieco taniej, bo przecież w niewiele wyższej kwocie dostać można u nas większego T-Roca.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij