REKLAMA

Volkswagen Tiguan eHybrid w salonach – znamy cenę

Volkswagen Tiguan przeszedł niedawno face lifting. Niemiecki SUV ma odświeżony wygląd, nowy system infotainment, ale przede wszystkim napęd hybrydowy typu plug-in.

Volkswagen Tiguan eHybrid fot. materiały prasowe
Volkswagen Tiguan eHybrid

Volkswagen Tiguan eHybrid – hybryda plug-in

Volkswagen Tiguan z napędem hybrydowym typu plug-in wchodzi na rynek, a do napędu wykorzystuje znany z innych nowych hybryd plug-in Grupy Volkswagena układ. Składać się będzie z jednostki TSI o pojemności 1,4 litra oraz silnika elektrycznego, a moc przekazywana będzie na koła za pośrednictwem automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Mówimy tu o mocy systemowej na poziomie 245 KM i akumulatorze pozwalającym pokonać około 50 km w trybie elektrycznym. Tryb ten dostępny będzie dla prędkości do 130 km/h i pozwoli na użycie jednego z kilku trybów, w tym oszczędzania energii zgromadzonej w akumulatorze, do wykorzystania w późniejszym etapie podróży. Dostępny będzie również tryb GTE, w którym elektryczny silnik i jednostka TSI współpracują, dla maksymalnego wykorzystania dostępnej mocy.

Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: – Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się do prędkości 130 km/h. Podczas przyspieszania w trybie „Hybrid” silnik elektryczny wspiera jednostkę TSI. Dzięki współdziałaniu silników elektrycznego i spalinowego podczas jazdy w trybie „Hybrid” hybrydowy Tiguan bardzo płynnie rozwija moc, ponieważ jednostka elektryczna działa jak dodatkowy „booster”. Wyjątkową dynamikę jazdy zapewnia tryb „GTE”, uruchamiany przyciskiem znajdującym się obok dźwigni zmiany biegów. W trybie GTE silniki elektryczny i TSI działają wspólnie, by oddać do dyspozycji kierowcy pełną moc systemową Tiguana eHybrid, która wynosi 245 KM.

Seryjne wyposażenie nowego Tiguana eHybrid w wersji Elegance obejmuje m.in.:

  • reflektory IQ.LIGHT LED Matrix z systemem regulacji ich zasięgu i doświetlania zakrętów,
  • tylne światła w technologii LED,
  • wyświetlacz wskaźników Active Info Display,
  • bezprzewodowy App Connect,
  • aktywny tempomat,
  • system bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika,
  • kamerę cofania.

Do nowego Tiguana eHybrid Volkswagen po raz pierwszy oferuje system Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. Sprawia on, że od 0 km/h do 210 km/h kierowanie autem, hamowanie i przyspieszanie odbywają się automatycznie, przy czym za kontrolę nad pojazdem nadal odpowiedzialny jest kierowca. System Travel Assist korzysta z aktywnego tempomatu oraz z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Nawet gdy Travel Assist jest włączony kierowca jest zobowiązany trzymać ręce na kierownicy; rejestrują to urządzenia elektroniczne za pośrednictwem tzw. pojemnościowych pól na kierownicy.

Ceny Volkswagena Tiguana eHybrid zaczynają się od 161 090 zł. Samochód w wersjach Life i Elegance jest oferowany w 10 kolorach nadwozia do wyboru (w tym 5 metalizowanych i 2 perłowych). Do wyboru są też dwa kolory tapicerki (czarna lub popielato-czarna).

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA