REKLAMA

Volkswagen Touareg V8 znika z rynku

Zaledwie półtora roku temu na rynku pojawił się Volkswagen Touareg V8 TDI, a producent szykuje się do wycofania go z oferty. Na pożegnanie zaoferuje jeszcze limitowaną serię V8 Last Edition.

Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 288 590 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Touareg zadebiutował z potężnym silnikiem Diesla V8 pod maską na salonie samochodowym w Genewie w 2019 roku. Dołączył tym samym do benzynowego V6 TFSI o mocy 340 KM oraz wysokoprężnego V6 TDI o mocy 231 KM lub 286 KM.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

W polskiej ofercie Touareg V8 TDI, z silnikiem dysponującym mocą aż 422 KM, wciąż jest dostępny i kosztuje obecnie 398 tys. złotych, a do tego pakiet Premium z reflektorami LED Matrix, systemem Rear Assist z Park Assist oraz kamerą noktowizyjną Night Vision można zamówić za 10 990 zł, oszczędzając 11 910 złotych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Rozważając zakup Touarega z przyjemnie bulgoczącym V8 o pojemności 4 litrów warto się jednak pospieszyć, bo niedługo będzie on wycofywany z oferty. W Niemczech pojawi się do tego limitowana do 400 egzemplarzy seria V8 Last Edition, na pożegnanie tej wersji napędowej.

Volkswagen Touareg V8 TDI Last Edition

Volkswagen Touareg V8 TDI

Pojawienie się Touarega V8 TDI w europejskiej ofercie było pewnym zaskoczeniem, bo to przecież potężna jednostka napędowa o ośmiu cylindrach, przecząca modnemu w ostatnich latach trendowi na downsizing i obcinanie liczby cylindrów. Jak pokazał czas, ten ukłon producenta w stronę klientów ceniących bulgoczące V-ósemki i dużą pojemność okazał się niestety krótkotrwały.

Warto przypomnieć, że jednostka V8 4.0 TDI wprost kipi mocą. Turbodoładowany diesel wyciska z ośmiu cylindrów moc maksymalną 422 koni mechanicznych, a moment obrotowy szybuje do wartości 900 niutonometrów, i to dostępnych już od 1250 obr./min!

Jak się nietrudno domyślić, te parametry idą w parze z osiągami. Te są na poziomie Volkswagena T-Roca R, mającego o połowę mniejszą pojemność i liczbę cylindrów. Na sprint od zera do „setki” Touareg V8 potrzebuje bowiem zaledwie 4,9 sekundy! Rozpędzanie kończy się przy 250 km/h. A wszystko to okraszone jest niską emisją spalin, bowiem V8 TDI spełnia z nawiązką wymagania normy Euro 6d-Temp.

Dlaczego V8 TDI odchodzi po tak niedługim czasie, mając tak dobre parametry? Możliwe że przyczyna leży w nadchodzącym debiucie Touarega R, który będzie hybrydą plug-in – mocny i oszczędny wariant zbyt mocno konkurowałby z V8 TDI. Łączna moc systemowa w Touaregu R sięgać ma bowiem pokaźnych 462 KM, pochodzących od 3-litrowego silnika V6 TSI oraz silnika elektrycznego. Moment obrotowy 700 Nm pozwoli na uzyskiwanie dobrych czasów przyspieszeń, przy zachowaniu niskiego średniego spalania.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA