Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volkswagen e-Golf - cztery razy taniej, niż spalinowym

W przeprowadzonym właśnie XIV Superteście Ekonomii, Volkswagen e-Golf osiągnął imponujący wynik, z zasięgiem ponad 300 kilometrów.

Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf

Test, zorganizowany przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich, pokazał, że koszt przejechania 100 kilometrów elektrycznym Volkswagenem e-Golfem jest niemal czterokrotnie niższy od kosztów dla samochodów z silnikiem benzynowym lub turbodieslem pod maską. Zaraz wyjaśnimy, jak to liczono.

Elektryczny Golf okazał się bezkonkurencyjny w kategorii kosztów "paliwa" na 100 km, które wyniosły tylko 4,79 zł, przy średnim zużyciu energii 11,1 kWh/100 km. To w pewnym przybliżeniu, dla aktualnych cen na stacjach benzynowych, odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 1 l/100 km.

Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf

e-Golf bez problemu pokonał trasę testową liczącą 240 km, podczas gdy w akumulatorach pozostało energii na przejechanie jeszcze kilkudziesięciu kilometrów. Co więcej, podczas testu średnie zużycie energii elektrycznej okazało się niższe od deklarowanego przez producenta. Można więc uznać, że przy ekonomicznej jeździe, e-Golf może przejechać ponad 300 kilometrów na pełnym akumulatorze.

Dla porównania, najlepszy wynik w kategorii samochodów z silnikiem benzynowym, uzyskała Skoda Octavia z nowym silnikiem 1.0 TSI, która po raz pierwszy wystartowała w teście. Do baku najlżejszej w stawce i wyposażonej w najmniejszy, litrowy, benzynowy silnik Octavii weszło najmniej paliwa - 8,20 l, co oznaczało średnie spalanie na poziomie zaledwie 3,41 l/100km.

Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf

Aby porównać nieporównywalne, organizatorzy Supertestu Ekonomii do klasyfikacji generalnej stosują kryterium kosztu paliwa na 100 km. W przypadku oszczędnej Skody przejazd 100 km podczas testu kosztował 18,48 zł. To oznacza, że jazda elektrycznym Volkswagenem e-Golfem jest niemal czterokrotnie tańsza, niż najoszczędniejszym autem spalinowym.

Przypomnijmy, że sercem e-Golfa jest zespół akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 35,8 kWh. Elektryczny silnik ma moc 100 kW (136 KM) i dysponuje momentem obrotowym równym 290 Nm. Typowo dla elektrycznych jednostek napędowych maksymalny moment obrotowy jest do dyspozycji kierowcy od razu po uruchomieniu silnika.

Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf

Pod względem wartości maksymalnego momentu obrotowego bezemisyjny Golf wyprzedza nawet Golfa 1.8 TSI, którego silnik uzyskuje moc 180 KM.

Wyższe osiągi jednostki napędowej można odczuć przede wszystkim podczas rozpędzania auta ze startu zatrzymanego – do prędkości 80 km/h e-Golf przyspiesza w ciągu zaledwie 6,9 s, a do 100 km/h w czasie 9,6 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Mimo zwiększenia mocy i zasięgu średnie zużycie energii elektrycznej wg. cyklu NEDC wynosi 12,7 kWh.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij