REKLAMA

Volkswagen e-Golf – zwiększa moc i zasięg

Volkswagen odświeżył siódmą generację Golfa, a przy okazji poprawił parametry wersji elektrycznej. Model e-Golf oferuje ma teraz bogatsze wyposażenie, więcej mocy, a do tego oferuje dużo lepszy zasięg.

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf

Na targach w Los Angeles pojawiły się dwa Golfy. Pierwszy to wersja po face-liftingu zasilana w sposób konwencjonalny, a druga to ulepszony, elektryczny wariant niemieckiego kompakta. Największą zmianą w przypadku tego drugiego jest nowy akumulator i jednostka napędowa, ale Golfa nie ominęła lekka kosmetyka nadwozia. Pojawiły się nowe lampy LED, a specjalna wersja odróżnia się charakterystyczną, niebieską listwą na pokrywie chłodnicy.

W kabinie są dostępne nowe, elektroniczne zegary w ramach systemu Volkswagen Digital Cockpit. Na liście wyposażenia znajdziemy też nowy system Discover Pro z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala. Urządzenie obsługuje gesty, a do tego współpracuje z technologią Apple CarPlay oraz Android Auto.

REKLAMA

Powiększona bateria oferuje pojemności 35,8 kWh zamiast dotychczasowych 24,2 kWh. Ta zmiana poprawiła znacznie zasięg samochodu. Dotychczasowy e-Golf potrafił przejechać zaledwie 134 km na naładowanych do pełna akumulatorach. Nowsza wersja przejedzie nawet 200 km. Na wyposażeniu samochodu znajduje się ładowarka o mocy 7,2 kW.
Dzięki nowej baterii e-Golf jest teraz dużo bardziej konkurencyjny w porównaniu z takimi modelami jak Nissan Leaf (172 km zasięgu), Hyundai Ioniq Electric (200 km zasięgu). Jednak nadal pozostaje w tyle za Chevroletem Boltem EV, który oferuje aż 322 km zasięgu na pełnej baterii.

Poza zasięgiem poprawiono też moc jednostki. Elektryczny Golf dysponuje jednostką o mocy 134 KM, a poprzedni model oferował 115 KM. Producent podaje, że czas sprintu do setki trwa 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 150 km/h.

Producent nie ujawnił jeszcze cennika odświeżonej wersji. Aktualny model kosztuje w salonach od 157 190 zł.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA