REKLAMA

Volkswagen i Ford opracują wspólne modele

Volkswagen i Ford wspólnie opracują nowe modele aut użytkowo-dostawczych i pick-upów, a także będą współpracować na polu napędów elektrycznych i jazdy autonomicznej.

Volkswagen Amarok na bazie Forda Rangera Volkswagen Amarok powstanie na bazie Forda Rangera
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 273 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie ścisłej współpracy, obejmującej wspólne tworzenie pojazdów elektrycznych, lekkich samochodów dostawczych, a także podjęcie wspólnych kroków w kierunku rozwoju systemów autonomicznych.

Oprócz uzgodnionej już współpracy w kwestii opracowania średniej wielkości pick-upa, uruchamiane są również projekty dotyczące budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz dostawczaka w segmencie pojazdów o ładowności jednej tony.

Zobaczmy zatem, co konkretnie oznacza współpraca obu gigantów w kwestii przyszłych modeli.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Ford Ranger i Volkswagen Amarok

Na mocy nowej umowy Ford będzie produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca obecnego Volkswagena Amaroka, począwszy od roku 2022, produkowany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA.

Jak wyjaśnia przedstawiciel marki, kluczowe jest wykorzystanie tej samej platformy. Jednocześnie obie marki będą mogły w pełni wykorzystać swoje mocne strony w każdym modelu. Oba pick-upy będą jednak wyraźnie rozróżnialne za sprawą stylistyki, ale i dzięki systemom elektronicznym.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Ford i Volkswagen - współpraca Ford i Volkswagen - współpraca

Caddy jako Ford, Transit jako Transporter

Podpisanie nowej umowy otwiera drogę dla dwóch kolejnych projektów. W myśl ustaleń marka Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje dla Forda miejski samochód dostawczy na bazie Volkswagena Caddy 5, który swoją premierę miał w lutym tego roku.

Model ten będzie, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony wspólnie z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Przypomnijmy, że produkcja nowego Caddy 5, po światowej premierze w lutym 2020, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.

Ale to nie koniec nowości, bo ważnym segmentem wśród lekkich samochodów dostawczych są auta dostawcze o potencjalnej ładowności do jednej tony – w umowie nazywane „projektem 1 tona”. Tutaj opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera będą leżały po stronie koncernu Ford, który zbuduje w ten sposób następcę Forda Transita.

Volkswagen Samochody Dostawcze zachowuje jednocześnie po swojej stronie stworzenie, produkcję i marketing następców obecnej gamy modeli 6.1, stworzonych do użytku prywatnego, tj. Multivan, Caravelle i California.

Współpraca pomiędzy koncernami Volkswagen i Ford nie jest w żadnym wypadku ich połączeniem. Wszystkie pojazdy będą wprowadzane do obrotu niezależnie od siebie.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA