Volkswagen i neutralność węglowa

Podczas konferencji „Way To Zero”, która odbyła się w Ogrodzieńcu Volkswagen podsumował dotychczasowy przebieg realizacji strategii dekarbonizacji oraz przybliżył procesy, które pozwolą zmniejszyć obciążenie dla środowiska wynikające z produkcji i eksploatacji samochodów.

Volkswagen materiały prasowe
Volkswagen
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 290 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
  • Wszystkie zakłady produkcyjne oraz spółki Grupy Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • Dealerzy marki Volkswagen docelowo będą udostępniać aż 170 punktów ładowania w 89 lokalizacjach

Zmierzając ku neutralności węglowej, nie możemy skupiać się wyłącznie na procesie produkcji naszych samochodów. Na drodze ku redukcji naszego śladu węglowego stawiamy wiele kroków – działania te odnoszą się do produkcji i recyklingu akumulatorów, inwestycji w infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych czy korzystania z energii odnawialnej” – powiedział Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen. Do wspólnej dyskusji Volkswagen zaprosił przedstawicieli Northvolt Systems Poland oraz Polenergia eMobility Sp.z o.o

Volkswagen zgodnie ze strategią Way To Zero dąży do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku. Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są modele elektryczne: ID.3, ID.4 i ID.5, produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Kroki związane z realizacją swojej strategii Volkswagen podejmuje także w Polsce. Znaczna część z nich wiąże się z rozwojem na płaszczyźnie elektromobilności.

Nasi dealerzy poczynili spore inwestycje związane z zaoferowaniem punktów ładowania samochodów elektrycznych pod salonami – docelowo udostępnienie tych ładowarek pozwoli zaoferować aż 170 punktów ładowania w 89 lokalizacjach” – podkreślił Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen.

Volkswagen dba też o to, by produkcja w Polsce odbywała się w możliwie zrównoważony sposób. Wszystkie zakłady produkcyjne oraz spółki Grupy Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. Wolumen energii elektrycznej będący przedmiotem umowy wynosi ponad 1,2 TWh, co jest równoznaczne z ilością energii potrzebną do zasilania prawie pół miliona gospodarstw domowych przez cały rok. Zielona energia dostarczana przez Polenergię Obrót do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną wyłącznie z siły wiatru, ponieważ spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Działania Volkswagena dotykają wielu płaszczyzn – poza rezygnacją z oferowania klientom papierowych katalogów, marka zdecydowała się także na kompensację śladu węglowego samochodów z tzw. parku prasowego. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, w wybranym miejscu w Polsce zostanie zasadzonych 70 drzew. W ramach kompensacji śladu węglowego samochodów z parku prasowego marki Volkswagen, od 2021 roku do końca 2022 zasadzonych zostanie łącznie ponad 14 hektarów lasów.

Według badania Volkswagen i InsightOut Lab, osoby rozważające zakup auta na prąd na pytanie: „jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?” wymieniają najczęściej chęć ochrony środowiska (61% respondentów). Co istotne, użytkowanie samochodu w sposób nienaruszający bilansu dwutlenku węgla jest możliwy nie tylko za sprawą zastosowania instalacji fotowoltaicznej w swoim domu – specjalne rozwiązanie dla klientów Volkswagena opracowała spółka Polenergia.

Polenergia jest partnerem Volkswagena w Polsce w obszarze elektromobilności, oferując zieloną energię dla wszystkich klientów, którzy posiadają lub kupią samochód elektryczny oraz hybrydowy typu plug-in produkowany przez Grupę Volkswagen. Ponadto, Polenergia jest jednym z liderów polskiego rynku odnawialnych źródeł energii – jej oferta oparta jest w 100% na zielonej energii z brakiem śladu węglowego w strukturze produkcji.

Jednym z segmentów rynku, na którym zielona energia powinna zagościć na stałe, jest obszar szeroko pojętej elektromobilności, nie tylko na etapach produkcji, ale również na etapie eksploatacji samochodów elektrycznych, niezależnie od tego czy ładujemy nasze pojazdy w domu czy sieci publicznej” – stwierdza Artur Kalicki Dyrektor ds. Rozwoju w Polenergii eMobility.

Firmy przykładają coraz większą uwagę do zmian w procesach produkcji, które zmniejszają obciążenie środowiska. „Naszym celem jest, aby do 2030 roku 50 proc. surowców wykorzystywanych do produkcji ogniw bateryjnych pochodziło właśnie z recyklingu, a nasz target związany z emisyjnością to 10 kg na kWh, co stanowi wartość o 90% niższą od generowanej obecnie przez inne podmioty działające w tej branży” – mówi Robert Chryc-Gawrychowski, prezes oddziału Northvolt w Polsce.

 

REKLAMA