[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Volkswagen - pionier elektromobilności

Przemysł samochodowy już na początku lat 70. XX w. szukał alternatywnych, przyjaznych dla środowiska systemów napędowych. Było to związane z rosnącą świadomością coraz bardziej ograniczonych zasobów paliw kopalnych. Jednym z pionierów rozwoju elektromobilności był Volkswagen.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Praca nad napędem alternatywnym

Kiedy mówimy o autach elektrycznych, od razu przychodzą nam na myśl najnowsze modele, np. ID.3, bo większość osób jest przekonana, że to konstrukcje tworzone w ostatnich latach. Okazuje się jednak, że mają one całkiem długą historię, która zaczęła się w 1970 r. To wtedy Volkswagen stworzył centrum prognozowania technologicznego, w którym został zatrudniony dr inż. Adolf Kalberlah. On i jego niewielki zespół mieli za zadanie opracować pierwszy „napęd przyszłości” dla Volkswagena. On sam jako elektrochemik i specjalista od badań nad bateriami doskonale pasował do pracy, w której chodziło głównie o stworzenie rozwiązań przyspieszających rozwój elektrycznej mobilności. W czasie, gdy inni prowadzili badania teoretyczne, w pracach 10-osobowej grupy pionierów z Volkswagena nastąpił przełom: zespół Kalberlaha opracował system baterii, przetestował procesory sterujące silnikami i już po dwóch latach, w roku 1972, na drogi wyjechał pierwszy VW „Ogórek” T2 z napędem elektrycznym.

Prace nad napędem elektrycznym VW rozpoczął w latach 70. ubiegłego wieku

REKLAMA

Pierwszy elektryczny Volkswagen

To niewielkie auto użytkowe miało silnik o mocy 23 KM, rozpędzało się do 70 km/h, a jego zasięg obliczano na ok. 70 km. W sumie wyprodukowano ok. 150–200 egzemplarzy tego modelu, z których większość trafiła do różnych służb miejskich i niestety nie dotrwała do naszych czasów. Jedno z zachowanych aut można zobaczyć w muzeum Volkswagena w Wolfsburgu, jest prezentowane podczas targów i wystaw motoryzacyjnych, udowadniając, że Volkswagen już wiele lat temu był pionierem elektromobilności, a współczesne pojazdy serii ID są kontynuacją idei, która prawie 50 lat temu zrodziła się w głowie Adolfa Kalberlaha. Najlepszym tego przykładem są modele z rodziny ID - zarówno osobowy ID.3, jak i dostawczy ID Buzz Cargo, który jest inspirowany wyglądem T2. Rozwiązania techniczne, rozwijające wcześniejsze pomysły marki na elektryczny samochód dostawczy, są przykładem najnowocześniejszej, innowacyjnej technologii rodem z Wolfsburga, wyznaczającej trendy elektromobilności na wiele najbliższych lat.

W 1972 r. na drogi wyjechał elektryczny VW T2

Skąd czerpać wiedzę

Volkswagen chce również przybliżać zagadnienia elektromobilności szerszemu gronu odbiorców. Osoby zainteresowane tematami związanymi z mobilnością elektryczną, czy historią Volkswagena T2 Elektro, mogą odwiedzić np. stronę internetową elektromobilnosc.com.pl, na której jest wiele interesujących artykułów odpowiadających na nurtujące użytkowników pytania: czym jest elektromobilność, jakie mity zrodziły się wokół elektromobilności, czy jakimi przywilejami mogą się cieszyć użytkownicy aut elektrycznych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij