Praca nad napędem alternatywnym
Kiedy mówimy o autach elektrycznych, od razu przychodzą nam na myśl najnowsze modele, np. ID.3, bo większość osób jest przekonana, że to konstrukcje tworzone w ostatnich latach. Okazuje się jednak, że mają one całkiem długą historię, która zaczęła się w 1970 r. To wtedy Volkswagen stworzył centrum prognozowania technologicznego, w którym został zatrudniony dr inż. Adolf Kalberlah. On i jego niewielki zespół mieli za zadanie opracować pierwszy „napęd przyszłości” dla Volkswagena. On sam jako elektrochemik i specjalista od badań nad bateriami doskonale pasował do pracy, w której chodziło głównie o stworzenie rozwiązań przyspieszających rozwój elektrycznej mobilności. W czasie, gdy inni prowadzili badania teoretyczne, w pracach 10-osobowej grupy pionierów z Volkswagena nastąpił przełom: zespół Kalberlaha opracował system baterii, przetestował procesory sterujące silnikami i już po dwóch latach, w roku 1972, na drogi wyjechał pierwszy VW „Ogórek” T2 z napędem elektrycznym.
