Volkswagen „podkręca” wersję GTX elektrycznych modeli ID

Elektryczne modele Volkswagenów ID. w wersji GTX zyskają nowe elementy wyposażenia standardowego i atrakcyjniejszy wygląd. Przyjrzyjmy się tym zmianom z bliska.

Volkswagen ID.4 GTX fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.4 GTX

GTX w przypadku elektrycznych modeli Volkswagena oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. To mniej więcej to, czym dla benzynowych Volkswagenów jest GTI, a dla dla tych z dieslem GTD. Nie zapominając o hybrydowym GTE. Wróćmy jednak do tematu, bo oto teraz, a zatem całkiem niedługo po wprowadzeniu GTX-ów na rynek, niemiecki producent wprowadza kilka ulepszeń do tej usportowionej serii.

Modele ID.4 GTX 4Motion i ID.5 GTX 4Motion z napędem na cztery koła zyskają nieco bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. elementy w kolorze czarnym i czerwonym. Co więcej, według zapowiedzi Volkswagena, w przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Dodajmy, że ceny ID.4 GTX 4Motion po zmianach zaczynają się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4Motion kosztuje od 270 290 zł.

Co nowego w elektrycznych modelach GTX?

Wchodząc nieco bardziej w szczegóły oferty, widzimy że wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą tu do wyposażenia standardowego. W ich skład wchodzą m.in.:

  • przyciemniane szyby boczne i tylna,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • cztery gniazda USB-C,
  • czujnik deszczu,
  • podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby,
  • dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic,
  • konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Volkswagen ID.4 GTXfot. materiały prasowe
Volkswagen ID.4 GTX

Jeśli chodzi o design, nowe elementy można zauważyć także w kabinie, gdzie deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy w całym wnętrzu podkreślają usportowiony charakter auta i można je znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele „premium” są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo.

Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są z kolei czarne, polakierowane błyszczącym lakierem. Są to listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze. Czarne wstawki w połączeniu z przyciemnionymi szybami sprawiają, że auto wygląda bardziej elegancko.

Volkswagen ID.4 GTXfot. materiały prasowe
Volkswagen ID.4 GTX

Wersja GTX cieszy się popularnością

Usportowiona linia GTX jest w ofercie Volkswagena od ponad roku i jak pokazują dane sprzedaży, cieszy się ona sporą popularnością. Bardziej dynamicznie stylizowane auta to nawet niemal 40 proc. wszystkich sprzedawanych modeli ID.4 i ID.5. Jak potwierdza Silke Bagschik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID, marka będzie stale rozwijać linię GTX i w przyszłości każdy model ID. będzie dostępny w wersji GTX – od ID.3 do ID. Buzza.

Dodajmy na koniec, że modele GTX są wyposażone w silniki elektryczne przy obu osiach. Łączna ich moc to 299 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 460 Nm. Przy tylnej osi jest wzbudzony na stałe synchroniczny silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Przednią oś napędza asynchroniczny silnik o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto może holować przyczepę o masie do 1400 kg, czyli o 200 kg więcej niż w przypadku tylnonapędowych odmian. ID.4 GTX oferuje przy tym zasięg do 500 km (wg WLTP), a ID.5 GTX nawet do 512 km (także wg WLTP).

 

Zobacz również:
REKLAMA