Volkswagen rezygnuje z 10-stopniowej skrzyni DSG

Skrzynia 10-biegowa miała być kolejną rewolucją, po dwusprzęgłowej DSG. Okazało się jednak, że projekt jest zbyt skomplikowany i co ważniejsze - skrzynia jest bardzo droga.

Koncepty
Roadster Skody otrzyma m.in. przekładnię DSG.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 290 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

"Zdecydowaliśmy się zrównoważyć nasze priorytety związane ze skrzyniami biegów. I inne rzeczy są ważniejsze i pilniejsze" - zdradził Volkswagen australijskiemu serwisowi Motoring podczas targów Frankfurt 2015. Projekt nowej skrzyni został odłożony z powodów finansowych. Koszty opracowania tego podzespołu są na tyle duże, że decyzja o rezygnacji z niego jest dla Volkswagena bardziej korzystna.

Volkswagen nie jest jedynym producentem, który pracował nad 10-stopniową skrzynią. Projekty dotyczące takiej przekładni ogłaszali już tacy znaczący producenci, jak BMW, Ford we współpracy z General Motors oraz Hyundai. Warto dodać, że Jeep oferuje 9-biegową przekładnię, zaś do niektórych modeli Mercedesa można zamówić skrzynię 9G-tronic.

Zobacz również:
REKLAMA