REKLAMA

Volkswagen sprzeda Bugatti firmie Rimac

Chorwacka marka Rimac ma przejąć od Volkswagena udziały w Bugatti. Nie będzie to jednak taka prosta rzecz, bo w grę wchodzi dość skomplikowana wzajemna wymiana udziałów.

Bugatti Chiron Materiały prasowe
Bugatti Chiron
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zaskakująca wiadomość gruchnęła dziś w świecie motobiznesu, bo oto dowiadujemy się, że Volkswagen postanowił pozbyć się Bugatti na rzecz marki Rimac. To chorwacka firma, która zajmuje się produkcją elektrycznych supersamochodów, ale poza tym również opracowuje i wytwarza akumulatory oraz wysokowydajne układy napędowe do pojazdów elektrycznych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Z pierwszych doniesień wynika, że Bugatti w pewnym sensie zostanie jednak w rodzinie Volkswagena. Jak to możliwe? Warto w tym miejscu przypomnieć sobie, że już wcześniej Porsche – także należące do Grupy Volkswagen – zakupiło w sumie 15,5 proc. udziałów w marce Rimac. Docelowo udziały niemieckiej marki mają być jednak znacznie większe, sięgające 49 proc.

Tak więc, oczywiście mocno upraszczając, Bugatti „wyjedzie” spod Volkswagena i trafi pod Rimaca, który jest pod Porsche, który jest pod Volkswagenem. I koło się zamyka, a nikt nie wyda na to ani eurocenta w gotówce. Do tego Rimac zyska zaplecze do produkcji przyszłych hipersamochodów, a Bugatti dalej będzie istnieć jako niszowa marka dla zamożnych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Cała ta skomplikowana transakcja musi jeszcze zyskać ostateczną zgodę szefostwa Grupy Volkswagena, która ponoć dała już zielone światło, ale wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia. Takie działanie ma sens w dobie elektryfikacji, cyfryzacji i autonomizacji samochodów Volkswagena. W tym kontekście posiadanie w swoim bezpośrednim otoczeniu marki oferującej spalinowe, paliwożerne hipersamochody nie licuje z nowym profilem marki.

Ale to wszystko nie koniec ciekawostek. Bowiem poza pobocznym faktem, że w Rimaca zainwestował niedawno również koncern Hyundai-Kia, a współpracował z nimi także Koenigsegg, Jaguar czy Magna i w sumie kilkadziesiąt marek ma dostęp do know-how Rimaca, to „na tapecie” do wyjścia spod skrzydeł Grupy Volkswagen są ponoć inne marki, jak Lamborghini, Seat, Bentley, Italdesign czy Ducati. Przy czym Seat mógłby zostać wchłonięty przez wyodrębnioną niedawno z jego struktur Cuprę. Jak to się wszystko zakończy, dowiemy się zapewne już niebawem. Tak czy inaczej, jest ciekawie.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA