[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Volkswagen uruchomi w Europie sieć stacji ładowania

Koncern Volkswagen planuje uruchomić w Europie 36 tys. punktów ładowania dla samochodów elektrycznych.

Ładowanie Volkswagena ID.3 Ładowanie Volkswagena ID.3
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nadejście ery samochodów elektrycznych wciąż spowalniane jest przez niedostatek stacji ładowania oraz cenę samych pojazdów. Z tym pierwszym Volkswagen planuje sobie szybko poradzić, albo przynajmniej zmniejszyć istniejący problem. Z kolei idący za tym wzrost sprzedaży aut na prąd spowoduje ich większe upowszechnienie, a to pociągnie spadek cen. Ale nie wszystko naraz.

Volkswagen ogłosił właśnie, że zamierza szybko doprowadzić do przełomu w dziedzinie samochodów elektrycznych, zwiększając starania w zakresie budowy infrastruktury stacji ładowania.

W myśl tego planu, w całej Europie do 2025 roku koncern wybuduje łącznie 36 000 punktów ładowania, z czego 11 000 stworzy marka Volkswagen. Powstaną one w fabrykach Volkswagena oraz u 3 000 dealerów marki we wszystkich większych miastach.

Dysponując należącą do marki firmą Elli (Electric Life), która zajmuje się tego rodzaju infrastrukturą, a także serwisem „We Charge”, Volkswagen wzmacnia swoją pozycję w biznesie zasilania samochodów w energię elektryczną.

W rozbudowę sieci stacji w Europie koncern zainwestuje łącznie ćwierć miliarda euro. Koncern prowadzi oprócz tego również inne działania, które mają doprowadzić do powstawania coraz większej liczby stacji ładowania.

- Infrastruktura staje się decydującym czynnikiem popularyzacji samochodów elektrycznych. Ładowanie auta musi być równie łatwe i oczywiste, jak ładowanie smartfona. Dlatego przede wszystkim potrzebujemy znacznie większej liczby ogólnodostępnych stacji oraz prostych zasad dotyczących montażu prywatnych wallboksów. Volkswagen chce zaznaczyć swój udział w tej dziedzinie, dlatego na wszystkich poziomach angażuje się w budowę infrastruktury ładowania – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu ds. samochodów elektrycznych marki Volkswagen.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Citigo E-Pilot Elektryczna Skoda Citigo E-Pilot

Ładowanie aut w domu

Z szacunków ekspertów Volkswagena wynika, że w przyszłości nawet 70 procent ładowań akumulatorów samochodów elektrycznych będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta.

Dlatego też już od 2020 roku firma Elli, należąca do Volkswagena, klientom prywatnym oraz firmom zaoferuje wallboxy w przystępnych cenach, wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych.

Z kolei w fabrykach Volkswagena w Niemczech powstanie łącznie 4 000 punktów ładowania dla pracowników, przy czym wiele z tych punktów będzie ogólnodostępnych.

Co czwarte ładowanie poza domem

Z szacunków wynika, że około jednej czwartej ładowań będzie dokonywanych w publicznych stacjach ładowania. Za pośrednictwem serwisu Volkswagena „We Charge” klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100 000 punktów ładowania w całej Europie, a w dalszej perspektywie ma ich powstać 150 000.

Planowana jest również współpraca z sieciami handlowymi, żeby klienci mogli wygodnie ładować swoje samochody podczas robienia zakupów. Pierwszy krok w tym kierunku uczyniło Tesco w Wielkiej Brytanii, a wkrótce mają do niego dołączyć kolejne sieci.

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

Seat Mii Electric Seat Mii Electric

Ładowanie aut elektrycznych w Polsce

Volkswagen Group Polska wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych prowadzi obecnie szkolenia dotyczące elektrycznej mobilności dla samorządów największych miast w Polsce.

W ramach spółki IONITY Volkswagen wraz z partnerami wybuduje do 2020 roku 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do 2 400 stanowisk. Stacje te zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w planie, przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach zbudowane zostaną szybkie ładowarki.

Volkswagen zamierza budować stacje szybkiego ładowania również w miastach. Pierwszych 28 stacji znajdujących się poza autostradami ma być już do końca czerwca uruchomionych w Wolfsburgu. Są one częścią prezentu Volkswagena dla miasta Wolfsburg z okazji 80. rocznicy jego powstania.

Potrzebne mocne zaangażowanie polityków

Jak alarmują eksperci związani z producentami aut elektrycznych, rozbudowa infrastruktury musi w najbliższych miesiącach zostać znacznie przyspieszona. Według nich należy niezwłocznie stworzyć warunki prawne do szybkiej rozbudowy infrastruktury, np. poprzez modyfikacje prawa budowlanego i najmu oraz poprzez objęcie specjalnym wsparciem budowy infrastruktury w przestrzeni publicznej.

O ile dla osób mieszkających w domach jednorodzinnych proces montażu to formalność, to przed dużym wyzwaniem stają dziś właściciele mieszkań i garaży zarządzanych przez np. wspólnoty mieszkaniowe. Dla nich często instalacja wallboxa jest dziś niemożliwa ze względów prawnych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij