Z wymyślaniem nazw dla nowych modeli w Volvo mają na pewno łatwiej niż u Range Rovera. Zmieniać oznaczenie produkowanego od 2008 roku następcy XC60 byłoby równie niemądre, jak przemianowanie Golfa np. na Cricketa. XC60 to najpopularniejszy model Volvo, każdego roku sprzedaż pnie się w górę, co jest rzadkością, bo w miarę wydłużania się rynkowego stażu auta liczba chętnych do zakupu zazwyczaj spada.
Range Rover Velar | Volvo XC60 |
![]() |
![]() |
Zostało więc „XC60”, czyli po staremu - podobnie jak w wypadku linii bocznych okien czy tyłu nadwozia, które utrzymano w sympatycznym stylu poprzedniego modelu. Wprawdzie osłona chłodnicy przypomina tę z Volvo XC90, ale pokrywa silnika jest pochylona mocniej, tak samo jak przednia szyba. Pokrewieństwo między XC60 i XC90 rzeczywiście istnieje – obydwa auta opracowano na tej samej płycie podłogowej (SPA), mają takie same silniki i napęd na cztery koła, elektronikę i rozwiązania z zakresu obsługi pokładowych urządzeń.
Wnętrze XC60 jest pełne światła, na tablicy rozdzielczej ozdobionej listwą z prawdziwego drewna dominuje wielki ekran. Struktura menu jest nowa, dotykowe pola większe – widać, że to multimedia nowej generacji.