[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Volvo XC60 i Range Rover Velar - pierwsze porównanie

Minie jeszcze kilka miesięcy zanim pojawią się na ulicach – dlatego nowymi Range Roverem Velarem i Volvo XC60 drugiej generacji przyjechaliśmy do studia fotograficznego, by już teraz bliżej im się przyjrzeć. Miłośnicy luksusowych SUV-ów mogą wyczekiwać lata, bo wtedy ruszy sprzedaż tych aut.

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 288 850 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Z wymyślaniem nazw dla nowych modeli w Volvo mają na pewno łatwiej niż u Range Rovera. Zmieniać oznaczenie produkowanego od 2008 roku następcy XC60 byłoby równie niemądre, jak przemianowanie Golfa np. na Cricketa. XC60 to najpopularniejszy model Volvo, każdego roku sprzedaż pnie się w górę, co jest rzadkością, bo w miarę wydłużania się rynkowego stażu auta liczba chętnych do zakupu zazwyczaj spada.

Range Rover Velar Volvo XC60
Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Zostało więc „XC60”, czyli po staremu - podobnie jak w wypadku linii bocznych okien czy tyłu nadwozia, które utrzymano w sympatycznym stylu poprzedniego modelu. Wprawdzie osłona chłodnicy przypomina tę z Volvo XC90, ale pokrywa silnika jest pochylona mocniej, tak samo jak przednia szyba. Pokrewieństwo między XC60 i XC90 rzeczywiście istnieje – obydwa auta  opracowano na tej samej płycie podłogowej (SPA), mają takie same silniki i napęd na cztery koła, elektronikę i rozwiązania z zakresu obsługi pokładowych urządzeń.  

Wnętrze XC60 jest pełne światła, na tablicy rozdzielczej ozdobionej listwą z prawdziwego drewna dominuje wielki ekran. Struktura menu jest nowa, dotykowe pola większe – widać, że to multimedia nowej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Velar: to nie jest nowa nazwa

W Range Roverze mieli zapewne większy problem z wymyśleniem nazwy - Velar nie miał przecież bezpośredniego poprzednika. To model zajmujący miejsce między Evoque’m a Range Roverem Sport, samochód dla tych, którzy zaczęli przygodę z marką i zamierzają sięgać po jej kolejne modele, ale też dla tych klientów Range Rovera, którzy potrzebują kompaktowego auta, ale nie aż tak małego jak Evoque. Oprócz tego Velar ma przyciągnąć do marki zupełnie nowych nabywców. 
 
   

REKLAMA

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Nazwę Velar w 1969 roku nosił prototyp pierwszego Range’a – auta, które do rodziny terenówek wniosło jednocześnie elegancję i luz. To nawiązanie do przeszłości zobowiązuje. Okrążając Velara (długość 4,80 m, szerokość ponad 2 m), człowiek czuje intuicyjnie, że spodoba się on klientom. Nowy członek rodziny Range’ów wygląda modnie, ale nie agresywnie oraz elegancko, bo nie jest przestylizowany.

Range Rover Velar Volvo XC60
Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Jest to więc prawdziwy Range Rover – coś więcej niż samochód do pokazywania się na modnych bulwarach, choć na 22-calowych kołach wygląda godnie. Jego nadwozie spełnia wszystkie warunki potrzebne, żeby poruszać się nim w naprawdę ciężkim terenie. Zwisy nadwozia są krótkie, a karoseria ma wysokość tylko 1,67 m.

Pod kątem jazdy terenowej zaprojektowano zawieszenie, układ napędowy i elektroniczne systemy sterujące. Jak przystało na model tej marki Velar ma wszelkie najnowsze wynalazki wspomagające kierowcę w terenie – ich wyliczenie zajęłoby zbyt wiele miejsca, więc w skrócie: jeśli Velar wyposażony w pneumatyczne zawieszenie (seryjne w wersjach z 6-cylindrowymi silnikami) i z prześwitem o wysokości 251 mm utknie gdzieś na bezdrożach – winny na pewno będzie kierowca, który albo się przestraszył, albo źle ustawił auto.

REKLAMA

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Z lekkich materiałów

Jako pierwszy Range Rover Velar ma lekką konstrukcję, którą po raz pierwszy zastosowano w Jaguarze XE. Składa się ona w 85% z aluminium, pokrywę bagażnika wykonano z tworzywa, zastosowano też elementy z magnezu. Oznacza to, że w sprzyjających okolicznościach masa własna auta może wynosić niewiele więcej niż 1800 kg, czyli w razie potrzeby bez obaw można ją znacznie zwiększyć.

Range Rover Velar Volvo XC60
Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Bagażnik ma pojemność co najmniej 673 l, co znacznie przewyższa rozmiary kufra Volvo XC60 (505 litrów przy 495 litrach poprzednika). Szwedzki model ma inne zalety – w porównaniu z poprzednikiem rozstaw osi zwiększył się o 9 cm, a jednocześnie zmniejszono zwisy nadwozia. Dzięki temu we wnętrzu nowego XC60 jest teraz więcej miejsca – pasażerowie siedzący z tyłu mają nawet więcej przestrzeni na nogi i wokół głowy niż ci podróżujący w Velarze. 

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 vs Range Rover Velar Volvo XC60 vs Range Rover Velar

Podsumowanie

Gdy pod koniec lipca do sprzedaży wejdzie XC60, a niedługo potem Velar, zapewne nie będą robić sobie konkurencji. Bardzo sprawny w terenie Velar to typowy Range Rover – dystyngowany, ale pewny swoich możliwości i trochę agresywny. Nieco przestronniejsze Volvo, przy całej swojej stylistycznej elegancji wydaje się autem bardziej przyziemnym. Obydwa mają wyraziste charaktery i własny pociągający styl.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij