Szwedzi twierdzą, że dzięki wprowadzonemu już kilka lat temu systemowi ostrzegania przed najechaniem na tył poprzedzającego auta, w Szwecji liczba tego rodzaju wypadków spadła o 45%. Idzie więc o krok dalej i prezentuje asystenta, który ma pomóc w sytuacji, gdy do uniknięcia kolizji konieczna jest zmiana kierunku jazdy.
Dlatego system City Safety obejmujący dotąd awaryjne hamowanie przed przeszkodą poszerza o funkcję automatycznej zmiany kierunku jazdy. Rozwiązanie to działa przy prędkościach od 50 do 100 km/h i ma pomóc w uniknięciu kolizji z innymi pojazdami, pieszymi, czy dużymi zwierzętami. W razie potrzeby samochód sam uruchomi hamulce i skręci kierownicą, tak by skierować auto w bezpieczną stronę.
Przy okazji w XC60 pojawił się system pomagający w unikaniu kolizji z samochodami jadącymi z przeciwka. Najpierw ostrzega kierowcę o nieplanowanej zmianie pasa ruchu, a gdy ten nie reaguje, sprowadza auto na poprzedni pas, unikając ewentualnej kolizji z pojazdem jadącym z przeciwka. To rozwiązanie działa przy prędkościach między 60 a 140 km/h.
Szwedzi cały czas wierzą, że od 2020 roku nikt uczestnicząc w kolizji na pokładzie nowego Volvo nie odniesie poważnych obrażeń.
Komentarze
~Michu, 2017-03-28 15:24:38
~Jonas, 2017-03-24 18:36:25
wojti87, 2017-03-21 20:42:49
mikon, 2017-03-21 09:52:38
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?