REKLAMA

Volvo nowym liderem segmentu premium w sprzedaży hybryd plug-in w Europie

W pierwszym półroczu 2020 roku Volvo zostało liderem segmentu premium w sprzedaży hybryd ładowanych z gniazdka w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Volvo Plug-in materiały prasowe
Volvo Plug-in

Wg. danych IHS z salonów Volvo wyjechało w tym okresie 31 310 aut typu PHEV, co stanowi 23,9% sprzedaży w tym regionie. Tym samym Volvo o 1704 egzemplarzy wyprzedziło BMW.

Volvo nowym liderem segmentu premium w sprzedaży hybryd plug-in w Europie - Nowe limity CO2

W roku 2020 elektryfikacja branży motoryzacyjnej w Europie nabrała tempa. Wszystko za sprawą nowych limitów emisji dwutlenku węgla. Producentom, którzy nie mieszczą się w określonych przez Komisję Europejską limitach grożą milionowe, czy raczej miliardowe kary. Volvo od ośmiu lat intensywnie elektryfikuje swoją ofertę. Od debiutu drugiej generacji modelu XC90 (2014) Volvo precyzyjnie wytyczyło ścieżkę rozwoju technologicznego układów napędowych, której istotnym komponentem stały się hybrydy typy plug-in łączone z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Dziś każdy model Volvo występuje w wersji hybrydowej. Od zeszłego roku auta typu PHEV i BEV otrzymały wspólną nazwę Recharge. Swoje wersje ładowane z gniazdka mają modele XC40, XC60, XC90, S60, S90, V60 i V90. Te modele pomogą spełnić wyśrubowane normy emisyjne, które będą wprowadzane w kolejnych latach.
Podczas konferencji prasowej poświęconej omówieniu pierwszego półrocza 2020, prezes Volvo – Hakan Samuelsson podkreślał, że dzięki wysokiej sprzedaży modeli PHEV Volvo Cars jak dotąd utrzymuje się w ramach obowiązujących poziomów emisji. Podkreślił też, że udział hybryd plug-in wzrósł dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W lipcowym rankingu najlepiej sprzedających się hybryd plug-in w Europie przygotowanym przez JATO Dynamics, który obejmuje nie tylko segment premium, modele Volvo uplasowały się kolejno na trzecim, czwartym i piątym miejscu. Były to modele XC60, XC40 i V60, które w lipcu 2020 znalazły na naszym kontynencie odpowiednio 2422, 2017 i 1833 nabywców.

Volvo nowym liderem segmentu premium w sprzedaży hybryd plug-in w Europie - Co z tego ma kierowca?

Oprócz walorów ekologicznych i tych związanych z niską emisją gazów cieplarnianych, hybrydy typu plug-in łączą dzisiejszy świat samochodów spalinowych ze światem przyszłych aut elektrycznych. Hybryda typu plug-in w mieście może jeździć niemal wyłącznie na prądzie – nie zużywając benzyny, w ciszy i bez emisji spalin. Ponieważ jej akumulator jest kilkukrotnie mniejszy niż w autach czysto elektrycznych, nadaje się by ładować ją z przydomowego gniazdka. W trasie, gdy nie ma punktów ładowania, można nią poruszać się bez żadnych ograniczeń korzystając z silnika spalinowego. Układ elektryczny wspomaga także przyspieszanie pojazdu. Hybrydy plug-in Volvo od 0 do 100 km/h przyspieszają od 4,8 do 7,3 s – w zależności od modelu. Układ elektryczny wspomaga silnik spalinowy dodatkowym momentem obrotowym o wartości od 150 do 200 Nm znacząco poprawiając elastyczność pojazdu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA