Volvo zwiększy zasięg i poprawi osiągi hybryd plug-in

Modele Volvo z napędem hybrydowym plug-in otrzymają mocniejsze silniki elektryczne i większe akumulatory, co poprawi osiągi, a przy tym zwiększy zasięg.

Volvo XC60 2021 fot. materiały prasowe
Volvo XC60 2021

Volvo zapowiada, że ulepszony hybrydowy układ napędowy dla modeli serii 60 i 90 z napędem plug-in hybrid pozwoli pokonać na jednym ładowaniu nawet 90 kilometrów w trybie Pure. To znacznie więcej, niż wynosi statystyczny dystans pokonywany przez samochody segmentu premium w dni robocze (ok. 50 km).

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Volvo zwiększa zasięg hybryd plug-in

Największa zmianą w modelach Volvo będzie zastosowanie nowego akumulatora trakcyjnego, z trzecią warstwą ogniw, która zwiększa nominalną pojemność z 11,6 kWh do 18,8 kWh. W modelach PHEV serii 60 i 90 montowany będzie oprócz tego mocniejszy silnik elektryczny o mocy 145 KM. Dotąd łączna moc zespołu elektrycznego wynosiła ok. 87 KM. W efekcie powyższych zmian łączna moc całego układu napędowego wyniesie 350 KM dla modeli Recharge T6 i 455 KM dla modeli Recharge T8, co czyni ten ostatni najmocniejszym samochodem Volvo, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

Jak wyjaśnia Henrik Green, dyrektor ds. technologii w Volvo, zmiany pozwolą nie tylko obniżyć emisję CO2 w cyklu WLTP o połowę, ale też pozwoli kierowcom modeli Volvo rzadziej tankować samochód, wykorzystując ładowanie prądem elektrycznym – np. w domu z wykorzystaniem energii słonecznej.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo S90 fot. materiały prasowe
Volvo S90

Wchodząc w detale, nowy ulepszony silnik elektryczny napędzający tylne koła ma moc wyższą o 65 proc. Ma to wpływ na poprawę osiągów, ale także na właściwości jezdne. Wraz ze wzmocnionym akumulatorem zmodernizowany silnik elektryczny zapewnia również lepsze możliwości napędu na wszystkie koła, co może okazać się przydatne przy niskich prędkościach, podczas holowania przyczepy lub podczas jazdy po śliskich drogach. Dodatkowa pojemność „baterii” przyda się również podczas mrozów, czy upałów. Za pomocą aplikacji Volvo On Call można bowiem odpowiednio schłodzić lub podgrzać kabinę, wciąż zachowując satysfakcjonujący zasięg elektryczny.

Nowy układ napędowy jest wprowadzany we wszystkich modelach hybrydowych plug-in Volvo Recharge opartych na architekturze Scalable Product Architecture (SPA), która obejmuje modele Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 i XC90 Recharge.

Zmiany układu napędowego objęły także silnik spalinowy w wersji T8. Dotychczas był on wyposażony w kompresor i dużą turbosprężarkę. W efekcie modernizacji kompresor został zastąpiony sprężarką elektryczną, z którą współpracuje turbosprężarka. Po modyfikacjach silnik osiąga moc na niższych obrotach, zużywa mniej paliwa i ma niższą emisję CO2.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA