[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Vuhl 05RR. 600 KM na tonę

Jeśli graliście w Forza Motorsport 7, to dobrze go znacie. Teraz Vuhl 05RR trafia ze świata wirtualnego na drogi.

Vuhl 05RR Vuhl 05RR

Markę Vuhl założyli dwaj bracia z Meksyku, prezentując w 2016 roku swój pierwszy model Vuhl 05. Auto bazowało na silniku Forda Focusa ST. Twórcom to jednak nie wystarczyło, stąd mamy do czynienia z premierą ostrzejszego modelu, oznaczonego jako Vuhl 05RR.

Vuhl 05RR pojawił się tak naprawdę już podczas zeszłorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Teraz ten wyczynowy pojazd wchodzi do sprzedaży. Auto jest rywalem dla takich konstrukcji, jak Ariel Atom czy KTM X-Bow. Na jego korzyść przemawiają jednak osiągi,

Vuhl 05 – pierwowzór

Przypomnijmy w tym miejscu pierwszy model, Vuhl 05. Ten dwumiejscowy „potworek” napędza 2-litrowy silnik z Forda Focusa ST, podkręcony do mocy 285 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 niutonometrów pozwala na kosmiczne osiągi.

Na sprint od 0 do 100 km/h, ważący zaledwie 725 kilogramów Vuhl 05, potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy, kończąc rozpędzanie przy 245 km/h. Co potrafi jego młodszy i mocniejszy brat?

Zobacz także: Toyota GR Supra - wielki powrót!

REKLAMA

REKLAMA

Vuhl 05RR Vuhl 05RR

Vuhl 05RR – więcej mocy, mniej masy

Vuhl 05RR przeszedł gruntowną kurację odchudzającą, polegającą na szerszym zastosowaniu aluminium i włókna węglowego, w wyniku czego zrzucił 65 kilogramów. A to dopiero początek, bo do jego napędu użyto innego silnika.

Jednostka napędowa pochodzi również z Forda Focusa, ale tym razem z topowej jego odmiany RS. 2,3-litrowej pojemności motor podkręcono do mocy 390 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga maksymalnie 500 niutonometrów.

Warto w tym miejscu dodać, że przy takich parametrach stosunek mocy do masy wynosi niemal 600 KM na tonę. To lepiej niż w przypadku hipersamochodów takich jak McLaren P1 czy Bugatti Veyron. Skutkuje to oczywiście znaczną poprawą osiągów, bo na sprint do „setki” Vuhl 05RR potrzebuje zaledwie 2,8 sekundy, a maksymalna prędkość to 255 km/h.

Zobacz także: zaostrzenie kar za kradzież tablic rejestracyjnych

REKLAMA

Vuhl 05RR Vuhl 05RR

W utrzymaniu tych wartości na drodze kierowcę wspiera wyczynowe zawieszenie Bilstein, zoptymalizowana aerodynamika z nowym splitterem i dyfuzorem, a także lepsze opony. Jak podaje producent, przeciążenie w zakrętach sięga nawet 1,8 g.

Co istotne, Vuhl 05RR ma homologację drogową, co oznacza, że chcąc wybrać się na tor, by tam wypróbować wszystkie możliwości maszyny, nie trzeba zamawiać lawety, ale dojechać tam na własną rękę, na kołach.

Vuhl 05RR - ceny

Na koniec ceny. Tanio nie jest, ale pojazdy takie jak Vuhl 05RR są raczej zabawkami dla najbogatszych. W Wielkiej Brytanii cena bazowa sięga w przeliczeniu 500 tys. złotych, a po domówieniu paru dodatków niebezpiecznie zbliża się do pułapu bliskiego 1 mln złotych.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij