Źródła bliskie fabryki mówią, że nowa "piątka" ma mieć wygładzone, grzeczniejsze nadwozie w stosunku do modelu oferowanego obecnie. Auto, określane na razie jako F10, dysponować będzie dłuższym prawie o 10 cm rozstawem osi i mocno powiększoną "nerkę" z przodu.
Długość całkowita nowej serii 5 wzrośnie o około 2 cm, wysokość zmniejszy się niewiele, natomiast na szerokość auto zyska dodatkowe milimetry. Seryjnie "piątka" ma poruszać się na 17-calowych felgach, natomiast opcjonalnie dostępne będą także obręcze 18- i 19-calowe.
Pod maskę samochodu trafią w przeważającej części silniki znane z obecnych modeli niemieckiej marki. Najmniejszy z nich ma mieć 6 cylindrów i 2,5 litra pojemności, natomiast najmocniejszy to 4,8-litrowa benzynowa V-ósemka.
Na razie nie wiadomo jaka jednostka napędowa trafi do modelu M5. Może to być zarówno rozwiercony silnik V10 z obecnej M-piątki, jak i 4,8-litrowe Twin Turbo, które dopiero co trafiło do X5 i X6 M.
Źródło: Automedia
Komentarze
auto motor i sport, 2009-04-16 11:08:43
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?