[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Walter Röhrl - legendarny kierowca

Walter Röhrl to jeden z najlepszych kierowców rajdowych świata. Dwukrotny mistrz świata jest wciąż aktywny zawodowo i właśnie świętuje ćwierć wieku swojej współpracy z Porsche.

Walter Röhrl i Porsche 911 Carrera GTS Walter Röhrl i Porsche 911 Carrera GTS

Walter Röhrl w marcu tego roku będzie obchodzić 71. urodziny. Na swoim koncie ma dwa tytuły rajdowego mistrza świata, raz był wicemistrzem, a raz drugim wicemistrzem świata. Oprócz tego zwyciężał w rajdowych mistrzostwach Europy i rajdowych mistrzostwach Afryki.

Röhrl ma przydomek "Montemeister", czyli "Mistrz Monte", nadany mu za wyjątkowe osiągnięcie - jako pierwszy na świecie czterokrotnie wygrał rajd Monte Carlo za kierownicą czterech różnych samochodów rajdowych.

Mistrz jeździł w rajdach do roku 1987, ale na tym jego motoryzacyjna kariera się nie zakończyła. Trwa do dziś, a od 25 lat Röhrl jest związany z Porsche, które świętuje ćwierćwiecze współpracy z rajdowcem.

Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS

Dokładnie 25 lat temu podpisano kontrakt, w ramach którego czterokrotny zwycięzca Rajdu Monte Carlo i dwukrotny rajdowy mistrz świata został konsultantem oraz przedstawicielem Porsche. W 1993 r. Walter Röhrl miał już jednak ze sportową marką wiele wspólnego.

Pierwszym samochodem, który kupił Röhrl, było używane Porsche 356. Później stałe miejsce w jego garażu zajęło Porsche 911. W 1977 r. własną, rajdową "911" Walter Röhrl utorował sobie drogę do podpisania kontraktu z zespołem Fiata, a cztery lata później zasiadł za kierownicą Porsche 924 w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec.

Już w tamtym momencie swojej wyjątkowej kariery Röhrl był zaangażowany w rozwój supersportowego Porsche 959 oraz technologii napędu na obie osie dla typoszeregu 964. Gdy na początku 1993 r. podpisywał z producentem sportowych aut kontrakt jako reprezentant i kierowca w dziale rozwoju, otrzymał tylko jeden warunek: zadbać o to, aby były szef dr Wendelin Wiedeking "był zawsze do bólu szczerze informowany o nowych projektach".

Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS

Röhrl brał udział w rozwoju i dopracowywaniu wielu przełomowych samochodów – od 959 i Carrery GT aż po 918 Spyder, wszystkie "911" oraz wersje GT, a także Porsche Panamera. 70-latek z Ratyzbony do dzisiaj przestrzega dawnej umowy. Zawsze mówi, co myśli.

- W czasie współpracy z Porsche nauczyłem się czegoś bardzo ważnego: najlepsze właściwości jezdne, jakich wymagamy od sportowego samochodu podczas jazdy na granicy jego możliwości, nie sprowadzają się wyłącznie do potrzeb profesjonalnych kierowców. W idealnej sytuacji sportowe auto musi być łatwe w prowadzeniu także dla zwyczajnych kierowców - powiedział mistrz.

- Powinniśmy w Porsche podziękować Walterowi Röhrlowi nie tylko za jego wyjątkową, trwającą 25 lat lojalność jako naszego przedstawiciela i doradcy, ale także za jego powiedzonka, które od dawna mają status aforyzmów. Szczególnie podoba mi się to: "garaż bez Porsche 911 to tylko czarna dziura" - podsumowuje Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 589 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij