Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Walter Röhrl - legendarny kierowca

Walter Röhrl to jeden z najlepszych kierowców rajdowych świata. Dwukrotny mistrz świata jest wciąż aktywny zawodowo i właśnie świętuje ćwierć wieku swojej współpracy z Porsche.

Walter Röhrl i Porsche 911 Carrera GTS Walter Röhrl i Porsche 911 Carrera GTS

Walter Röhrl w marcu tego roku będzie obchodzić 71. urodziny. Na swoim koncie ma dwa tytuły rajdowego mistrza świata, raz był wicemistrzem, a raz drugim wicemistrzem świata. Oprócz tego zwyciężał w rajdowych mistrzostwach Europy i rajdowych mistrzostwach Afryki.

Röhrl ma przydomek "Montemeister", czyli "Mistrz Monte", nadany mu za wyjątkowe osiągnięcie - jako pierwszy na świecie czterokrotnie wygrał rajd Monte Carlo za kierownicą czterech różnych samochodów rajdowych.

Mistrz jeździł w rajdach do roku 1987, ale na tym jego motoryzacyjna kariera się nie zakończyła. Trwa do dziś, a od 25 lat Röhrl jest związany z Porsche, które świętuje ćwierćwiecze współpracy z rajdowcem.

Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS

Dokładnie 25 lat temu podpisano kontrakt, w ramach którego czterokrotny zwycięzca Rajdu Monte Carlo i dwukrotny rajdowy mistrz świata został konsultantem oraz przedstawicielem Porsche. W 1993 r. Walter Röhrl miał już jednak ze sportową marką wiele wspólnego.

Pierwszym samochodem, który kupił Röhrl, było używane Porsche 356. Później stałe miejsce w jego garażu zajęło Porsche 911. W 1977 r. własną, rajdową "911" Walter Röhrl utorował sobie drogę do podpisania kontraktu z zespołem Fiata, a cztery lata później zasiadł za kierownicą Porsche 924 w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec.

Już w tamtym momencie swojej wyjątkowej kariery Röhrl był zaangażowany w rozwój supersportowego Porsche 959 oraz technologii napędu na obie osie dla typoszeregu 964. Gdy na początku 1993 r. podpisywał z producentem sportowych aut kontrakt jako reprezentant i kierowca w dziale rozwoju, otrzymał tylko jeden warunek: zadbać o to, aby były szef dr Wendelin Wiedeking "był zawsze do bólu szczerze informowany o nowych projektach".

Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS Walter Röhrl i Porsche 911 GT2 RS

Röhrl brał udział w rozwoju i dopracowywaniu wielu przełomowych samochodów – od 959 i Carrery GT aż po 918 Spyder, wszystkie "911" oraz wersje GT, a także Porsche Panamera. 70-latek z Ratyzbony do dzisiaj przestrzega dawnej umowy. Zawsze mówi, co myśli.

- W czasie współpracy z Porsche nauczyłem się czegoś bardzo ważnego: najlepsze właściwości jezdne, jakich wymagamy od sportowego samochodu podczas jazdy na granicy jego możliwości, nie sprowadzają się wyłącznie do potrzeb profesjonalnych kierowców. W idealnej sytuacji sportowe auto musi być łatwe w prowadzeniu także dla zwyczajnych kierowców - powiedział mistrz.

- Powinniśmy w Porsche podziękować Walterowi Röhrlowi nie tylko za jego wyjątkową, trwającą 25 lat lojalność jako naszego przedstawiciela i doradcy, ale także za jego powiedzonka, które od dawna mają status aforyzmów. Szczególnie podoba mi się to: "garaż bez Porsche 911 to tylko czarna dziura" - podsumowuje Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 589 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij