[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Warszawa M20 GT – nowe wcielenie legendy

Podczas XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy uwagę opinii publicznej zwrócił zaskakujący samochód, prezentowany przez firmę KHM Poland. Kształtami przypominający Forda Mustanga pojazd ma być współczesną wizją starej, poczciwej Warszawy M20.

Warszawa M20 GT Warszawa M20 GT, fot. KHM Motor Poland

Jedni z was pamiętają osobiście, inni znają z opowieści, ale na pewno każdy słyszał o samochodzie, który był pierwszym seryjnie produkowanym autem osobowym w Polsce, po II wojnie światowej. Warszawa M20, bo o niej mowa, zjeżdżała z taśm Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu w Warszawie w latach 1951-1973.

Warszawa M20 nie była jednak polskim projektem, bo opierała się ma radzieckiej M20 Pobiedzie. Nie inaczej jest w przypadku współczesnego jej wcielenia. Z tym że tutaj za bazę wzięty został... Ford Mustang. Samochód na wskroś amerykański.

Całość prezentuje się dość kontrowersyjnie. O ile sylwetka samochodu widzianego z boku broni się świetnie – przecież to w końcu Ford Mustang – to elementy zmodyfikowane przez polskich projektantów… nie do końca.

REKLAMA

REKLAMA

Warszawa M20 GT Warszawa M20 GT, fot. KHM Motor Poland

Razi kształt przednich reflektorów i sześć pojedynczych LED-ów przy każdym z nich. Ale to kwestia gustu. Uwagę zwraca też potężny czarny grill z chromowaną listwą przecinającą go w jednej trzeciej wysokości – to w zasadzie jedyny rzucający się w oczy element, który przywodzi na myśl oryginalną Warszawę M20.

Kończąc temat stylistyki, przejdźmy do tyłu. Ten wygląda z kolei całkiem dobrze, jak na przeróbkę Mustanga. Wiecie dlaczego? Przyjrzyjcie się kształtowi lamp. Przypomina wam to coś? Odpowiedź brzmi: Mercedes-AMG GT. W paru miejscach użyto jeszcze części z Chevroleta Camaro.

REKLAMA

Warszawa M20 GT Warszawa M20 GT, fot. KHM Motor Poland

Przejdźmy do kabiny, gdzie beżowa skóra oddaje klimat luksusu, na który zwraca uwagę producent. Stylistycznie wnętrze jest kolejnym zapożyczeniem od Forda Mustanga, z lekkimi tylko modyfikacjami. I tutaj to się broni. Wygląda po prostu dobrze.

Co pod maską? Oczywiście pracuje tu serce Forda Mustanga, a więc potężne V8 o pojemności 5 litrów i mocy 420 koni mechanicznych. W oryginale Warszawa M20 miała 2,1-litrową jednostkę, z której udało się wycisnąć zaledwie 52 KM.

Co dalej? Firma KHM Motor przekonuje, że zarówno konstrukcja, jak i silnik, zostały wzięte z Forda Mustanga, bo Ford zgodził się na taką współpracę. Co więcej, polska firma przekonuje, że jest w kontakcie z europejskim oddziałem Forda, który ma dostarczać części.

REKLAMA

REKLAMA

Warszawa M20 GT Warszawa M20 GT, fot. KHM Motor Poland

I teraz najciekawsza część tej historii, bo Ford wydał oficjalne oświadczenie, w którym… stanowczo odciął się od działań KHM Motor. W przesłanym do redakcji komunikacie czytamy:

„W związku z ukazującymi się w mediach informacjami na temat rzekomej współpracy firmy KHM Motor Poland  z Ford of Europe przy realizacji projektu Warszawa M20 GT informujemy, iż nie została podpisana żadna umowa dotycząca jakiejkolwiek kooperacji Forda ze wspomnianą firmą. Używanie logotypu Ford na stronie internetowej KHM Motor Poland z informacją o takowej współpracy jest bezpodstawne i bezprawne.”

Poprosiłem firmę KHM Motor Poland o komentarz, jednak do chwili publikacji nie uzyskałem odpowiedzi.

REKLAMA

Warszawa M20 GT Warszawa M20 GT, fot. KHM Motor Poland

Tymczasem w zanadrzu firma ma kolejny projekt, mający wskrzesić polską legendę – Syrenę Sport. Nazywa się Sirella Sport. Ma mieć silnik BMW o mocy ponad 360 KM i napęd na cztery koła. Więcej szczegółów nie znamy, choć na stronie internetowej spółki obejrzeć można kilka komputerowych grafik, przedstawiających dwa projekty Sirelli Sport.

Czy Warszawa M20 GT będzie jednorazową medialną wrzutką, czy też projekt – po wyprostowaniu sprawy z Fordem – nabierze rozpędu? Będziemy śledzić rozwój sytuacji i na bieżąco informować o postępach.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 170 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij