REKLAMA

Więcej aut elektrycznych VW

Cel strategiczny koncernu, zakładający wyprodukowanie miliona samochodów elektrycznych, zostanie osiągnięty dwa lata wcześniej niż planowano, czyli pod koniec 2023 roku.

materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ofensywa Volkswagena w dziedzinie elektromobilności nabiera rozpędu: w wrześniu 2019 roku zadebiutował nowy, w pełni elektryczny model ID.3, a już w listopadzie rozpoczęła się jego produkcja w Zwickau. W 2020 roku auta z rodziny ID. będą wprowadzane do sprzedaży – na europejskich drogach zaczną się pojawiać latem 2020 roku. W ciągu najbliższych lat Volkswagen chce stać się światowym liderem w zakresie elektromobilności – do 2024 roku zainwestuje w jej rozwój 33 miliardy euro, z czego 11 miliardów przypadnie na inwestycje marki VW. Strategiczny cel zakładający sprzedaż miliona samochodów elektrycznych ma zostać osiągnięty pod koniec 2023 roku, czyli o dwa lata wcześniej niż zakładano. Volkswagen planuje, że do 2025 roku wyprodukuje 1,5 miliona aut z napędem elektrycznym.

 

materiały prasowe
Na europejskich drogach Volkswageny ID.3 zaczną się pojawiać latem 2020 r.

REKLAMA

Światowa premiera i początek produkcji ID.3

ID.3 zaprezentowany we wrześniu 2019 r. podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie to pierwszy w pełni elektryczny model nowej generacji. Auto zostało skonstruowane na modułowej platformie MEB opracowanej przez Volkswagena specjalnie na potrzeby pojazdów elektrycznych; wg WLTP ID.3 ma zasięg od 330 do 550 km. W podstawowej wersji samochód będzie kosztował poniżej 130 000 zł. W wypadku ID.3 Volkswagen po raz pierwszy zaoferował klientom możliwość rezerwacji, z której już skorzystało ponad 37 000 klientów.

Od 2021 roku z fabryki w Zwickau będzie wyjeżdżało do 330 000 elektrycznych samochodów rocznie, co sprawi, że stanie się ona największym i najefektywniejszym zakładem produkcji aut elektrycznych w Europie. Przygotowania do sprzedaży modeli z rodziny ID. trwają również w Chinach i w USA. W chińskim zakładzie w Anting rozpoczęła się już produkcja przedseryjna.

 

materiały prasowe
Model ID.3 w wersji podstawowej będzie kosztował poniżej 130 tys. zł

 

Nowe pola działalności

Nowo utworzona firma Elli należąca do Volkswagena zajmuje się budową infrastruktury w dziedzinie ładowania akumulatorów (już dzisiaj ma ponad 10 000 odbiorców prądu). Wielkie znaczenie ma też udostępnienie platformy MEB innym producentom aut, jednym z pierwszych, który skorzysta z tej platformy, będzie Ford. W 2020 roku w Salzgitter rozpocznie się budowa fabryki wytwarzającej akumulatory o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełomie lat 2023/2024. Koncern utworzył też spółkę ze szwedzkim producentem akumulatorów – firmą Northvolt.

 

materiały prasowe
W przyszłym roku rodzina modeli ID. się powiększy - zadebiutuje elektryczny SUV

 

REKLAMA

Plany na 2020 rok: początek sprzedaży ID.3

Koncern będzie kontynuował ofensywę w dziedzinie aut elektrycznych, a nawet ją przyspieszy. ID.3 zacznie się pojawiać na rynkach kolejnych krajów latem 2020 roku. Powiększy się też rodzina modeli ID. W przyszłym roku zadebiutuje pierwszy SUV z napędem elektrycznym – seryjna wersja modelu studyjnego ID.CROZZ. Jego produkcja ma się rozpocząć jeszcze w 2020 roku w fabryce w Zwickau. Drugim zakładem Volkswagena wytwarzającym samochody z elektrycznym układem napędowym będzie fabryka w Anting w Chinach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA