Auto, oparte na tej samej płycie podłogowej, jaką wykorzystuje Opel Insignia, w stosunku do swojego poprzednika zyska nieco na wadze, wysokości i długości. Wymiar najbardziej rzutujący na wielkość przedziału pasażerskiego, czyli rozstaw osi, zwiększy się aż o 14 cm.
Dzięki temu 9-5, przynajmniej pod względem wielkości, ma być konkurentem dla Mercedesa klasy E, Cadillaca CTS-a, czy Volvo S80. Silniki też mają zapewniać odpowiednią dawkę adrenaliny, dysponującą mocą od 210 do ponad 300 koni mechanicznych. W ofercie znajdą się oczywiście nowoczesne turbodiesle, wyposażone w układ wtrysku typu common rail.
Premiera Saaba 9-5 nastąpi na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie.
Źródło: Automedia
Komentarze
auto motor i sport, 2009-07-06 10:27:49
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?