[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wirtualna rzeczywistość - od świata gier do produkcji samochodów

W latach 80. ubiegłego stulecia świat gier wideo stał się bodźcem dla rozwoju wirtualnej rzeczywistości. Obecnie z tej technologii korzysta coraz więcej sektorów, w tym także przemysł motoryzacyjny.

Projektowanie samochodów dawniej Projektowanie samochodów dawniej

Choć początek projektowania nowego samochodu to zawsze ołówek i kartka papieru, technologia 3D szybko wchodzi do gry. Projektanci zakładają okulary Full HD, które pozwalają im „zanurzyć się” w doświadczeniu jazdy, dzięki czemu mogą nie tylko ocenić aspekty czysto twórcze, ale także inne, bardziej funkcjonalne W efekcie 90 proc. wstępnych szkiców jest wykonalna!

95 000 symulacji 3D dla każdego modelu

Rzeczywistość wirtualna odgrywa istotną rolę na każdym etapie rozwoju pojazdu. W przypadku nowego Seata Ibizy przeprowadzono 95 tys. symulacji, czyli dwa razy więcej niż w przypadku poprzedniej generacji tego modelu.

Prowadzone są między innymi wirtualne kolizje, dzięki którym przyszłe samochody są bezpieczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki symulacjom, w okresie około trzech i pół roku, w jakim prowadzone są prace rozwojowe nad nowym modelem samochodu, analizuje się do trzech milionów elementów auta, w porównaniu z około pięcioma tysiącami 30 lat temu.

REKLAMA

REKLAMA

Technologia VR umożliwiła zmniejszenie o połowę liczby prototypów, które muszą być fizycznie wyprodukowane przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Pozwala też skrócić czas ich produkcji o 30 proc.

W odróżnieniu od technologii, z którą mieliśmy do czynienia kilka lat temu, najnowsze narzędzia znacznie przyspieszają wprowadzanie udoskonaleń i podejmowanie decyzji. W przypadku Seata Ateca, przed rozpoczęciem produkcji wprowadzono aż 800 udoskonaleń!

Salony sprzedaży przyszłości

Wybór samochodu z katalogu wkrótce odejdzie w przeszłość. Dzięki wirtualnej rzeczywistości, klienci będą mogli skonfigurować poziom wykończenia i kolor pojazdu, a następnie, dzięki okularom 3D, poznać efekty dokonanego wyboru. Ponadto będą mogli „zanurzyć” się w wirtualnym świecie i doświadczyć jazdy próbnej bez wyjeżdżania autem z salonu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij